Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Kizárt volt, hogy másodikként jöjjön ki a kanyarból: Piastri szerint Verstappen is így csinálta volna

Kizárt volt, hogy másodikként jöjjön ki a kanyarból: Piastri szerint Verstappen is így csinálta volna

F1
Eltökélt volt Oscar Piastri a rajtnál, és ha büntetés révén is, de ezzel győzte le Max Verstappent Szaúd-Arábiában. A mclarenes szerint helyes döntés született.

Ahhoz képest, hogy előzetesen azt mondta, nem hiszi, hogy a rajt döntő fontosságú lesz a versenyen, Oscar Piastri tulajdonképpen a rajtjával nyerte meg a Szaúd-arábiai Nagydíjat – csak nem teljesen úgy, ahogyan rajtokkal nyerni szokás. A jobb indulás nála is megvolt: a második rajkockából lendületesebben rugaszkodott el, mint Max Verstappen, így ki tudta használni, hogy ő volt a belső íven. Mindketten mélyet fékeztek, Piastri még el tudott fordulni a pályán, Verstappen már nem.

A vezető pozíció ennek ellenére a címvédőnél maradt – egy kanyarlevágás révén, amit az FIA 5 másodperces időbüntetéssel „jutalmazott”. Piastri az első etapon sokáig 1-1,5 másodperces távolságból követte ellenfelét, de támadni nem tudta, majd a túlmelegedő gumikon leszakadt tőle. A két körrel korábbi kerékcseréével így is meg tudta előzni a büntetését a boxban letöltő négyszeres világbajnokot, és ezzel lényegében be is biztosította a győzelmét.

Az eddigi legnehezebb győzelmét.

„Egyértelműen. Ezért igazán keményen meg kellett dolgoznom. A rajt igazán jól sikerült. Sikerült mellé kerülnöm az első kanyarban, és lényegében azzal nyertem meg a versenyt, hogy nem adtam meg magam.”

„A zavaros levegőben maradni szinte lehetetlenség volt ma, szóval nem tudtam volna megelőzni Maxot, mert a közepes etap végén szenvedtem. Büszke vagyok rá, hogy jól rajtoltam, mert lényegében ez hozta meg a futamgyőzelmet.”

Max Verstappen és Oscar Piastri (Fotó: XPB)

A jó rajttal nem tudott Verstappen elé kerülni, és nem fejezte be a manőverét, de közel került hozzá, és a büntetés segítségével ez is elegendőnek bizonyult. „Világos volt, hogy a bíróknak közbe kellett avatkozniuk. És igen, ez segített a verseny megnyerésében” – ismerte el.

Piastri nagyon eltökélten ugrott bele ebbe a csatába.

„Amikor belül voltam, kizárt volt, hogy másodikként jöjjek ki a kanyarból” – festett képet elszántságáról, majd megjegyezte: „Mindketten nagyon későn fékeztünk. Annyira fékeztem későn, amennyire csak lehetett úgy, hogy közben a pályán maradjak. Az lett a vége, aminek lennie kellett.”

Ezzel olyanfajta keménységet mutatott Verstappen ellen, amit tavaly sokszor hiányolhattunk Lando Norris részéről. Meg is kérdezték az újdonsült bajnoki éllovast, mennyire volt számára fontos üzenet, hogy már a bajnokság ilyen korai fázisában betartson a bajnoknak, és jelezze felé, hogy mindenre elszánt. „Nem kimondottan Max ellen” – igyekezett élét venni ennek. „Tudtam, hogy annyira mellette vagyok, hogy ez az én kanyarom lesz. Tudtam, hogy nehéz küzdelem lesz, hiszen Maxról van szó, de beleadtam mindent, amit kellett. És ha fordított helyzetben lettünk volna, valószínűleg a másik fél is hasonlóan csinálta volna. Szerintem jó küzdelem volt, és helyes döntés.”

Oscar Piastri és Max Verstappen (Fotó: MTI/AP/Altaf Qadri)

Piastri elismerte: ezen a versenyen a pályapozíció volt a döntő. Verstappen ennek köszönhetően volt nála gyorsabb az első etapon, ő pedig ennek köszönhetően húzta be a győzelmet a másodikon. A célban 3 másodperc alá csökkent az előnye, ugyanakkor az utolsó körben futotta meg a verseny leggyorsabb körét, így adta magát a kérdés: mennyire fogta vissza magát a hajrában? „Amint szabaddá vált előttem az út, kicsit be tudtam osztani az előnyt, de nem maradt bennem túl sok. Nem próbáltam eltűnni a távolban, mert jöhetett volna biztonsági autó, de nem is tudtam volna sokat javítani, ha akartam volna” – felelte.

Kiemelte: „Az első etap végén Max gyorsabb volt, és nem szeretnénk, hogy ez így legyen. Lesz tehát min dolgoznunk a mostani hétvége után, mert a küzdelem szoros, és egyre szorosabbá válik. Meg kell próbálnunk javulni. Eddig viszont jól dolgoztunk.”

Piastri az idei harmadik győzelmét aratta, és pályafutása során először a bajnokság éllovasává vált. Előnye Lando Norrisszal szemben 10, Max Verstappennel szemben 12 pont.

Borítókép: Oscar Piastri (Fotó: XPB)

További tartalmak