Ahogyan közeledünk az első madridi futam időpontjához (a versenyt 2026 szeptemberének első hétvégéjén rendezik), úgy lát napvilágot egyre több információ az új versenypályáról, hivatalos nevén a Madringről, amelynek építése áprilisban kezdődött.
Legalábbis a pálya egy részének az építése, a madridi helyszín ugyanis abban a tekintetben egyedi lesz, hogy utcai és épített szakaszok együtt alkotják majd.
Az öt és fél kilométeres versenypálya nyomvonala már egy ideje ismert és a környezete is, így több „amatőr” szimulációt is láthattunk már, csütörtök délután pedig a szervezők is kiadták az első hivatalos videós szimulációt.
A videóból (ez ITT is megtekinthető) kiderül, a pálya már most izgalmasnak tűnő 10-es kanyarja, a jellegzetes Valdebebas a zandvoorti Hugenholzbochthoz és Luyendykbochthoz hasonlóan döntött lesz.
Láthatjuk, hogy az ötös kanyar kissé „vak” lesz, a pálya pedig az M11-es autópálya „alatt” is áthalad majd. Megfigyelhető, hogy a boxutca a szaúdit idézi, vagyis az első kanyarkombináció után csatlakozik vissza a pályához.
Ez taktikai szempontból érdekes lehet, hiszen a tervek szerint arra ösztönzi majd a csapatokat, hogy több kiállással próbálkozzanak, nem veszítenek ugyanis jelentős időt a cserékkel.
