Mivel új a Ferrarinál, Charles Leclerc pedig a mezőny egyik leggyorsabb tagja, lehetett számítani arra, hogy Lewis Hamilton eleinte hátrányban lesz a csapaton belül. A sűrű mezőnyben pár tized különbség is több pozíciót jelenthet, és ez egyelőre csak rontja az összképet a hétszeres világbajnok szempontjából. Különbség azonban nem csak az elért eredményekben van a két versenyző között. Míg Leclerc hétről hétre mondogatja, hogy a maximumot hozza ki az autójából, és Dzsiddában már azt is kijelentette, hogy rég nem boldogult ennyire könnyedén az autójával, és rég volt annyira elégedett a vezethetőségével, mint most, addig Hamilton semmit sem ért, és csak problémákról beszél.
A Ferrari egyik korábbi mérnökét, a Michael Schumacher sikercsapatának egyik tagját, Luigi Mazzolát ez a helyzet Sebastian Vettel ferraris időszakának végére emlékezteti. Az olasz szerint ahogy 2019-ben Vettel, úgy most Hamilton is szenved egy problémásabb autóval, miközben Leclerc bizonyítja, hogy ő képes boldogulni vele. „Az igazi problémát a Ferrari autója jelenti, amit nehéz vezetni. Ugyanakkor dicsérném Leclerc-t a teljesítménye miatt. Dicsérem a kvalitásait. Sajnos sosem volt elég erős autója ahhoz, hogy megmutassa őket.”
„Hamiltont kicsit olyannak látom, mint Vettelt 2019-ben: abban az évben sem volt könnyű az autóval, és Leclerc jobban kezelte. A vezetési stíluson is múlik, és azon, hogyan tudod alkalmassá tenni az autót. Talán bizonyos fejlesztésekkel könnyebb lesz vezetni”
– vélekedett Mazzola.
A korábbi F1-es versenyző, Juan Pablo Montoya szerint is stílusproblémák hátráltatják Hamiltont, de ő kicsit másnak látja a helyzetet. A kolumbiainak az az érzése, hogy Hamilton most hasonló csapdába került, mint a Red Bullnál Max Verstappen mindenkori csapattársai, akik egyszerűen nem tudnak boldogulni a holland sajátos stílusához illő autókkal.

„Lewis Hamilton panaszkodik, mert nincs meg a teljesítmény, de egyszerűen csak nem érzi jól magát. Biztosan mind keményen dolgoznak azért, hogy jobban érezze magát, de ennek az lehet a következménye, hogy ha igazán arra koncentrálnak, hogy Lewis érezze jól magát, akkor hosszabb távon problémájuk lesz Charles-lal” – utalt arra Montoya, hogy ő ellentétet lát Leclerc és Hamilton igényei között.
„Nézzük csak meg Maxot! Valahányszor Max nagyon-nagyon gyors, a csapattársa mérföldekre van tőle. Ha a csapattársa közelebb van hozzá, akkor nem gyorsak, nem versenyképesek. Sergio Pérez két éve úgy kezdte a szezont, hogy az emberek azt gondolták, mindkét versenyző a bajnoki címért fog küzdeni, de amikor az autó végre elég jó lett ahhoz, hogy megfeleljen Max igényeinek, Checo nem tudta vezetni.”
„Úgy vélem, a Ferrarinak ugyanezt kell végigcsinálnia. Miközben az autót Lewisra fejlesztik, hogy jobban érezze magát, ezzel hátráltatni fogják Charles-t. Érdekes lesz látni, mennyire megy el messzire a Ferrari azért, hogy Lewisnak jobb legyen” – mondta a korábbi futamgyőztes.
Montoya szerint Hamilton és a Ferrari eddig egyértelmű csalódást okozott. „Mind izgatottan figyeltük Lewis érkezését, és azt vártuk, hogy idén egy varázslatos Ferrarit fogunk látni, de nem ez történt. Nézzük csak meg Lewist Ausztráliában! Annyira rosszul érezte magát, és nagyon elégedetlen volt az autóban.”

Miközben lát veszélyt abban, hogy a Ferrari Hamilton ízlésére fejlesszen, Montoya úgy véli, bizonyos fokig mégis követniük kell a hétszeres világbajnokot. „Lewis végső soron bajnokságot nyerő csapatoknál dolgozott, tudja, mi kell a bajnoki sikerhez. A Ferrarinak hallgatnia kell Lewisra, és javítania kell az autóján, úgy, hogy az megfeleljen az igényeinek. Ha egy sokkal sokoldalúbb autót tudnak fejleszteni, Lewis talán gyorsabb lesz Charles-nál, mert jobban érzi magát az autóban, és elégedettebb lesz a csomaggal.”
Mindeközben Frédéric Vasseur csapatfőnök jelezte, Hamilton élvezi a maximális támogatásukat, és igyekeznek a keze alá dolgozni. A dzsiddai időmérő után kijelentette, öt hétvége alapján hiba lenne máris értékelni Hamilton eddigi teljesítményét, és egyszerűen az autójukat kell kijavítaniuk ahhoz, hogy a brit is boldoguljon. „Két verseny után összejött egy jó futam Kínában, ahol megtaláltuk a jó egyensúlyt, és a pole-ért, a győzelemért harcolt. Szóval nem a tanulás ütemén múlik, hanem az egyensúlyon. Meg kell találnunk a számára megfelelőt, pályáról pályára. Eddig szenvedtünk ezzel, de két-három versennyel ezelőtt összejött, és biztosra veszem, hogy meg fogjuk csinálni” – fogalmazott a francia.