Az első öt versenyhétvége alapján úgy fest, nem sikerült megállnia a lejtőn az Aston Martin csapatának. Az erős 2023-as évkezdés óta zuhanó pályán vannak, és a tavalyi gyengélkedés után idén még rosszabbnak tűnik a helyzetük. Lance Stroll-lal ugyan az első versenyeken némi szerencsével össze tudtak szedni pár pontot, de másik versenyzőjük, Fernando Alonso továbbra is pont nélkül áll. A spanyol csak kétszer kezdett ennyire rosszul szezont a hosszú F1-es pályafutása során: 2001-ben a Minardival a debütáló évében, valamint a mclarenes visszatérésekor.
Alonso a dzsiddai versenyt a 11. helyen zárta, vagyis éppen csak lemaradt a pontszerzésről. A leintés után azonban igyekezett helyére tenni ezt a 11. helyet. „Mi jelenleg más versenyt futunk, mint ők” – utalt az előtte célba ért Racing Bullsra és Williamsre. „Az elején a DRS-vonattal maradtam, és jó volt a stratégiánk, de a végén Liam (Lawson) tíz másodperces büntetést kapott. Mindig mások hibáiból profitálunk, büntetésekből, Juki (Cunoda) és (Pierre) Gasly balesetéből. Máskülönben a tizenharmadik helyen lennék a tizenegyedik helyett. Mindig mások hibáit használjuk ki.”
Alonso szerint már rég nem az a kérdés, fel tudnak-e zárkózni az élmezőnyre, hanem az, hogy még lesz-e esélyük a középmezőny legjobbjai ellen.
„Nem a pályán lenne szükségünk valamire, hanem a gyárból. Kifogyunk az ötletekből” – utalt arra, hogy fejlesztések kellenek, mert az autó beállításaival nem sokat tudnak előrébb lépni. „Fél másodpercet kéne javulnunk, nagyjából. Ez a hátrányunk jelenleg a középmezőny elejével szemben. Nem tudom, hogy képesek leszünk-e megcsinálni az év során érkező fejlesztésekkel, de próbálkozunk.”
Hogy hol tartanak valójában, annak kapcsán rámutatott: már az meglepetés számukra, hogy ezúttal is szerepeltek az időmérő második felvonásában. „Mindig úgy vágunk neki az időmérőnek, hogy a Q1-ben vége lesz, és ezért is használtunk most három szett gumit. Lawson azt mondta nekem az időmérő után, hogy kicsit jobb az eredményünk, mint várta, én azt feleltem neki, hogy igen, mire ő feltette a kérdést: »Hogyan jutsz a Q2-be?« Szerintem az ő előrejelzésük sem mutatta, hogy a Q2-ben leszünk.”
A kérdésre, ők számítottak-e Q2-es szereplésre a saját számaik alapján, csak annyit mondott: „Soha.”

Alonso szerint a következő két versenyen, Miamiban és Imolában sem várhatóak tőlük nagy fejlesztések, és szavaiból kiderül, hogy eleve szkeptikus annak kapcsán, hogy a fejlesztéseikkel le tudják-e dolgozni a hátrányukat. „Még nem. De a korábbi években láttuk, hogy más csapatok egy másodpercet is tudtak nyerni. A McLaren két éve, a Mercedes és az Alpine tavaly. Semmi jel nem utal arra, hogy mi ebbe az irányba haladunk, de néha felraksz egy újítást az autóra, és hirtelen ég és föld a különbség. Remélem, hogy így lesz” – mondta.
Alonso és az Aston Martin szenvedését a tanácsadó és nagykövet, Pedro de la Rosa is szomorúan nézi. „Az az igazság, hogy a mérnökök és szerelők nagyon örültek az eredménynek, de ez nem elég, hiszen mindent jól csináltunk. Alonso szárnyalt, mint egy repülő, és ott volt az ijesztő jelenet Bortoletóval. Mindent jól csináltunk, de ez a legbosszantóbb eredmény: megint egy tizenegyedik hely, és Fernando éppen csak lemaradt az utolsó pontról, amit nagyon megérdemelt volna.”
„Sajnálom Fernandót, de jelenleg nem tudunk ennél jobbat adni neki. Folytatjuk a harcot. Én magam is szenvedek. Nincs is hatásom az autó teljesítményére. Nem tesztelek, csak távolról nézem, ami történik, nem tudok semmit sem tenni, és ez fájó. Senki se higgye, hogy viccesnek tartjuk a helyzetet! Napokig aludni sem tudtam, mert nem tetszik, ahol most tartunk”
– mondta a korábbi versenyző a DAZN-nek.
Alonso jelezte, hiába a frusztráló eredmények, ő küzd tovább. „Mindig száz százalékot adok, akár a dobogóért harcolok, akár a tizenegyedik, tizenkettedik helyért. Így fogom csinálni a végéig, de idén nehéz lesz pontot szerezni. Ötven időmérős kört mentem, és ez kimerítő” – mondta a versenyéről.