Az emberek butaságokat beszélnek, de a McLaren nem dől be ennek, mert tudják, az autójuk egyáltalán nem gyorsabb az ellenfelekénél. Lando Norris okfejtése volt ez a Szaúd-arábiai Nagydíj után. A brit emellett még megjegyezte, szerinte a dzsiddai versenyen ezúttal Max Verstappen és a Red Bull volt a leggyorsabb, és ha nincs az 5 másodperces időbüntetés, ő nyert volna.
A győzelmet végül learató Oscar Piastri kicsit másképp látta a helyzetet. A futamot követő sajtótájékoztatón megkérdezték, egyetért-e Norris kijelentésével, miszerint ezúttal nem ők voltak a legjobbak.
„Nem, szerintem még így is a mi autónk volt a gyorsabb” – mondta ki őszintén Piastri. „A zavaros levegőben nehéz volt. Max gyorsabb volt a versenyen, mint amire számítottam, ez igaz. Egy körön nem éreztem nagy meglepetésnek, hogy Max gyors volt, de a versenyen nem számítottam rá, hogy a közepes gumis etap végén ennyire szenvedni fogok, ez igaz. Szóval nyilvánvalóan lesz még teendőnk.”
„Szerintem az autónk még mindig nagyon jó, de ha megnézzük a pálya vonalvezetését, ez hasonlít a leginkább Szuzukához, és ez az a két pálya, ahol Max és a Red Bull közelebb voltak. Szerintem még mindig előnyben vagyunk. Nem hiszem, hogy az ehhez hasonló pályákon nagy előnyben, de ettől még mindig nagyon erős autónk van.”
Azt már megszokhattuk, hogy amikor a helyzetükről kérdezik őket, rendszerint Norris a borúlátóbb, Piastri pedig a realistább – vagy inkább egyenesebb. Hiába azonban a jó autó miatti magabiztosság, nyugodtnak a McLaren sem nevezhető. Az idei negyedik győzelmük után főnökeik inkább a Norris-vonalat követték, és megjegyezték: egyáltalán nem megnyugtató az előnyük a többiekkel szemben.

Zak Brown ügyvezető igazgató figyelmeztetett: sürgősen javulniuk kell, mert ha nem figyelnek, az ellenfelek bármikor előzhetnek.
„Mi nem lepődtünk meg azon, hogy Max olyan gyors volt, mint mi, mert mindenki próbál nyomást helyezni ránk, és azt mondja, hogy nagy az előnyünk. Csak azt akarják elérni, hogy amikor nem nyerünk, úgy érezzük, elrontottuk. Nem fogunk ebbe a csapdába esni. Tudjuk, mennyire szoros. Világos, hogy a négy élcsapat bármelyike csak egy új első szárnyra, egyetlen fejlesztésre van attól, hogy azt mondjuk: most már őket kell üldöznünk.”
„Úgy vélem, a melegebb idő egy kicsit a kezünkre játszik. Ezért is voltunk kicsit gyorsabbak nappal Bahreinben és Szaúd-Arábiában is. És remélem, hogy ez az elmélet meg is állja a helyét, mert egy forró Miami következik” – mosolygott Brown.
Egyúttal jelezte, bármennyire is közeleg a 2026-os szabályváltozás, nem állhatnak le az idei fejlesztésekkel. „Mennünk kell tovább. Meg akarjuk nyerni ezt a bajnokságot. Meg akarjuk nyerni az egyéni bajnokságot, meg akarjuk nyerni a csapatbajnokságot, és nagyon szoros, ezért nem hinném, hogy levehetnénk a lábunkat a gázpedálról. Nehéz lesz, mert lesznek csapatok, akik hamarabb állnak át, vagy már át is álltak a 2026-os autóra. De a jelenre kell gondolni. Nem szeretnénk úgy járni, hogy átállunk a 2026-os autóra, és elkapnak minket 2025-ben” – mondta az amerikai.