Az utóbbi hetekben, hónapokban felgyorsultak az események a jövőre debütáló madridi Forma–1-es pálya körül. Nemrég ismertté vált a futam időpontja (2026 szeptemberének első hétvégéjén rendezik a versenyt), a pálya neve (Madring) valamint a kivitelezők kiléte is.
Eldőlt az is, hogy a munkálatok még áprilisban kezdetüket veszik, majd közzétették az első hivatalos szimulációt a vonalvezetés megismertetéseként, pénteken pedig egy sajtóesemény keretén belül (ennek apropóját az adta, hogy elkezdődnek az építkezések a helyszínen) ismertették a pálya első nagykövetét is – egy népszerű aktív F1-es versenyzőt.
A szervezők Carlos Sainzot választották, aki örömmel fogadta a felkérdést és személyesen is megjelent az eseményen, ahol bejelentették, ő is részese lesz a projektnek, amit több tekintetben is izgalmasnak nevezett.
Kapcsolódó tartalom
A négyszeres futamgyőztes magát a helyszínt, egy fővárosi aszfaltcsíkot és annak vonalvezetését is méltatta. „Ez lesz a világbajnokság legnagyobb eseménye” – kezdte. „Olyan pályára számítok, aminek egyedülálló kanyarjai lesznek. És tényleg van pár. Remélem, jövőre a dobogóért harcolhatok majd itt. Madrid a világ legjobb városa! Nagykövetként segíteni fogok, hogy a pálya látványos legyen!”
A szervezők az eseményen kiemelték, a világhírű teniszjátékos, Rafael Nadal szavaihoz hűen, a világ „sportfővárosa” kívánnak maradni, és ezt a képet erősítik meg azzal, hogy Európa egyetlen fővárosaként adnak majd otthont F1-es futamnak.
Az öt és fél kilométeres pálya, ami hivatalosan a Spanyol Nagydíjat veszi át Barcelonától (ez nem jelent egyet azzal, hogy az eddigi helyszín végleg búcsúzik) abban mindenképpen egyedi lesz, hogy az épített mellett utcai részeket is tartalmaz majd, tehát egyfajta „hibrid pálya” lesz, ami mindenképpen újszerű a királykategóriában.
