Már-már úgy tűnt, Jack Doohan végre kicsit fellélegezhet. Az ausztrál év közbeni leváltásáról már a szezonrajt előtt találgatni kezdett a sajtó azok után, hogy az Alpine szerződtette tartalékversenyzőjének Franco Colapintót. Akkoriban arról szóltak a hírek, hogy szerződése csak az év első öt-hat versenyére garantálja Doohan helyét, utána akár le is válthatják. Az elmúlt hetekben aztán híre ment, az újonc több időt kapott, és az Alpine biztosította, hogy a nyári szünetig nem cseréli le, addig bizonyíthat.
Mindezek után jött egy szponzor, és elszólta magát, olajat öntve ezzel a már szunnyadni látszó tűzre…
Colapinto egyik személyes támogatója az argentin YPF energiavállalat, amely idén a versenyzővel együtt érkezett az Alpine csapatához.
Ügyvezető igazgatójuk, Horacio Marin nemrég az A24 csatornának adott interjút, melynek végén feltették neki a kérdést, mikor kerülhet sor Colapinto debütálására az Alpine-nal. Marin többször is egy „Nem tudom” válasszal hárított, ám később, amikor a kamera már nem őt mutatta, és vélhetően azt gondolta, hogy kikapcsolták a mikrofonját, hallható volt, hogy azt mondja: „Imolában”.
A találgatások újbóli beindulásához ennyi is elég volt. Imola a mostani Miami Nagydíjat követő hetedik helyszíne lesz az idei bajnokságnak, vagyis akár illene is a képbe: éppen a szezon „ötödik-hatodik” versenye után kerülhetne sor a „debütálásra”. Az a már más kérdés, hogy a bekapcsolva maradt mikrofon révén elcsípett „Imolában” kifejezés másra is utalhat, akárcsak a „debütálás”. Az is lehetséges, hogy a szponzor csak arra célzott, hogy Colapinto Imolában valamilyen tesztlehetőséget kap az Alpine-tól. Fiatal versenyzőként pénteki edzést nem teljesíthet, mivel már kettőnél több futam van a háta mögött.

Oliver Oakes csapatfőnök legutóbb Szaúd-Arábiában azt mondta, elégedettek Doohannel, a hibái ellenére is, a gyorsaságát pedig már bizonyította. Az ausztrál Dzsiddában nem állt messze a Q3-ba kerüléstől az időmérőn. „A Q2-es utolsó köre kicsit csalódást keltő volt, mivel csak fél tized hiányzott. A versenyen viszont az első két etapján igazán jó munkát végzett, csak a vége trükkös volt. A biztonsági autó mindenkit összegyűjtött, és nehéz volt az őt körülvevő autók ellen. Összességében viszont jó hétvégéje volt” – mondta a brit a végül csak 17.-ként leintett versenyzőjéről.
Mindeközben más jellegű pletykákat is hallani az Alpine-csapat kapcsán. Karun Chandhok, a brit Sky Sports szakértője úgy hallotta az enstone-i csapattagoktól, hogy az eddigi régi autós tesztek alapján az Alpine-t már nem is annyira Colapinto nyűgözi le, mint inkább a másik tartalékjuk, Paul Aron, aki az F1-es rutintalansága ellenére igazán gyorsnak tűnik a volánnál. Ők ketten legutóbb Monzában teszteltek együtt.
Aron – aki korábban már volt Oakes versenyzője – a folytatásban még kaphat lehetőséget pénteki szabadedzéseken fiatal versenyzőként.