Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Alonso örül, hogy nem pazarolják Newey idejét: „Ő úgy érzi, már 2026-tal is késésben van”

Alonso örül, hogy nem pazarolják Newey idejét: „Ő úgy érzi, már 2026-tal is késésben van”

Motorsport, Motorsport Week
Először nyílt alkalma Fernando Alonsónak csapattársként együtt ebédelni Adrian Neweyval. A spanyolt a beszélgetésük csak megerősítette azon hitében, hogy az Aston Martin a jelen nehézségei ellenére jó úton jár 2026 szempontjából.

Március elején állt munkába Adrian Newey új csapatánál, az Aston Martinnál, ám ahelyett, hogy a jelenlegi gyengélkedő autót próbálná kijavítani, az idejét teljes egészében 2026-nak és az új szabályoknak szenteli. Fernando Alonso korábban azt mondta, reményei szerint pár tippet az AMR25-tel kapcsolatban is tud majd nekik adni, ma viszont már úgy látja, az a legjobb a csapatnak, ha nem pazarolja ilyesmire az idejét.

A kétszeres bajnokot erről a Neweyval való első találkozás is segített meggyőzni. A Szaúd-arábiai Nagydíj után Alonso ellátogatott az Aston Martin gyárába, ahol együtt ebédelt az F1 történetének legsikeresebb tervezőjével – aki elmondása szerint már így is úgy érzi, hogy túl későn látott munkához 2026-tal kapcsolatban.

„Szerintem ő szívesebben csatlakozott volna egy évvel ezelőtt, hogy elkezdjen 2026-on dolgozni, szóval úgy érzi, hogy már a 2026-os projekttel is késésben van. Teljesen megértem tehát, hogy a jövő évi autóra kell összpontosítania. Nem ő készítette ezt az autót, hozzá sem nyúlt, nem ő tervezte, szóval nem hinném, hogy neki kéne kijavítania”

– nyilatkozta Alonso.

A kérdésre, a Neweyval való találkozás jobban meggyőzte-e arról, hogy az Aston Martin 2026 kapcsán sínen van, a veterán elmondta: „Nem igazán, mert valójában sosem veszett el a bizalmam, nem igazán aggódtam a jövő év miatt. Idén csak visszük tovább az előző két szezonban tapasztalt problémáinkat, és nem tudunk túljutni rajtuk bizonyos akadályok miatt. Jövőre új szabályok jönnek, és itt van Adrian. A következő évi projektre semmit sem viszünk át a mostani autóból, ez egy teljes újrakezdés lesz, szóval nem igazán aggódom a következő év miatt.”

„Jobban értjük már, hogy mi hiányzik, és miben vagyunk hátrányban az élcsapatokkal szemben. Az új embereink jó viszonyítási pontot jelentenek, mert világbajnoki esélyesektől érkeztek, szóval tudják, hogy mire van szükség” – mutatott rá Alonso.

 

Kimondták: 2025 egy tesztév

2026-ig ugyanakkor még van hátra pár 2025-ös verseny. Az Aston Martin jelenleg nincs jó helyzetben, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint Alonso öt futam utáni pont nélkülisége. Andy Cowell csapatfőnök elismeri, nem elégedettek a jelenlegi helyzettel, de a problémáik segítenek nekik a 2026-os előkészületekben és a gyári eszközeik fejlesztésében is.

„A mezőny rendkívül sűrű, és nem olyan nagy a különbség az élmezőny és a mezőny vége között. Ennek ellenére mindig az elején akarsz lenni, és most nem vagyunk boldogok. Elégedettek vagyunk-e a jelenlegi helyzetünkkel? Nem, nem voltunk azok már a tavalyival sem. Sokat invesztálunk a következő évbe és annak megértésébe, hol tartunk.”

„Nem pánikolunk az idei autó miatt. Ezt az autót egy alapnak használjuk annak kiderítéséhez, hogyan használhatjuk az új szélcsatornánkat, a szimulációs eszközeinket, hogy hogyan dolgozhatunk együtt annak érdekében, hogy áramoljon az információ, és hogyan összpontosítsunk a köridőre”

– magyarázta Cowell Miamiban.

Fernando Alonso (Fotó: XPB)

„Jelenleg minden egyes versenyt egy lehetőségként fogunk fel, amin feltesszük a kérdést: rendben, hogyan gyűjtsünk több adatot? Sokkal inkább az adatgyűjtés a lényeg, mintsem a pontszerzés, mert tudjuk, hogy ha össze tudjuk hangolni a három világot (ti. szélcsatorna, szimuláció és a versenypálya), akkor a jövőben olyan autókat fogunk tudni gyártani, amikkel lényegesen erősebbek leszünk, és kisebb lesz az esély a visszaesésre.”

Az Aston Martin az idei fejlesztéseit is ezen gondolatok mentén tervezi. Az előző két évben a fejlesztési hatékonyságuk volt az egyik fő gyengeségük – ezt a következő évre szeretnék orvosolni, és az idei év egyfajta teszt ilyen szempontból. „Dolgozunk a fejlesztések elkészítésén. Gondoskodni akarunk róla, hogy magabiztosan vihessük őket pályára. Körültekintően választjuk meg azt is, hogy melyik pályán vetjük be őket, és hogyan értékelhetjük ki őket jobban. Tavaly akár a hétvége alatt is cserélgettük a padlólemezeket – most nem akarunk ekkora káoszt a pályán. Körültekintően akarjuk megtervezni a bevetésüket, a megfelelő eszközökkel és mérnöki munkával, és csak így adunk zöld utat nekik. Gondoskodni akarunk róla, hogy a használt eszközeink kellően pontosak legyenek ehhez, máskülönben az egész csak találgatás, és az nem egy jó mérnöki módszer” – mondta Cowell.

Borítókép: Fernando Alonso és Adrian Newey (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak