Vannak nehézségei a Red Bullnak az idei autójával, de Max Verstappen már így is nyert egy versenyt, és továbbra is lőtávolban tartja magát a bajnokságban a két McLaren-versenyzőhöz képest. A címvédő hátránya jelenleg 12 pont Oscar Piastrival szemben, csapata pedig most próbálja versenyképesebbé tenni az RB21-est, hogy igazi bajnoki offenzívát indíthasson.
„A mérnökök a fejüket törik. Nagyszerű munkát végeztek a hétvégéken a beállítások tökéletesítésével, ebben előreléptünk, de sokkal nagyobb változtatásokra van szükség ennek eléréséhez, mint a múltban megszoktuk” – mondta Christian Horner csapatfőnök a BBC-nek.
„Igen, az autónk idén eddig amolyan díva volt, de remélhetőleg egyre jobban megismerjük egymást, és a következő versenyeken megjelennek majd a fejlesztések is, és annál jobban kiszámítható autóvá tehetjük, jobb egyensúllyal.”
Addig is kénytelenek Verstappenre és a csapatuk rutinjára hagyatkozni, bízva abban, hogy ellensúlyozni tudják a tempóhátrányt, és versenyben maradhatnak. Horner szerint megjósolhatatlan, hogy összejöhet-e nekik a sorozatban ötödik egyéni cím. „Majd az év végi pontállás megmondja. Sok verseny van még, a szezon negyedénél sem járunk. Öt verseny után tizenkét pont a hátrányunk az egyéniben, van két pole pozíciónk, egy győzelmünk, két dobogónk. Ez nem olyan rossz, most viszont javítanunk kell az autó teljesítményén, és megoldást kell találnunk a problémáira. Emellett Barcelonában jön egy jelentős változtatás is, amikortól az első szárnynak lényegesen másképp kell majd működnie. Meglátjuk, hogy ebből profitálni fognak-e egyesek, illetve visszavet-e másokat” – utalt a rugalmas szárnyak kapcsán bevezetendő szigorításra.

Hogy Verstappennel csak 12 pontra vannak Piastritól, abban nagy érdemei vannak bajnokuknak. Szuzukában egy csodakörrel szerezte meg a pole pozíciót, amit aztán győzelemre tudott váltani. Horner szerint a címvédő egészen elképesztő szintre jutott mostanra. „Az a szuzukai kör kiemelkedő volt. A csapat ott is megadta neki az autót, amivel tudott dolgozni, és ő egyszerűen mindent kipréselt belőle, tűpontossággal. A többiek talán nem hoztak ki mindent az autójukból, Max megtette, és minimális különbséggel megszerezte a pole pozíciót. Úgy éreztük, csak a harmadik helyért fogunk küzdeni, de Max a legelképesztőbb körrel rukkolt elő.”
„Követtem az időadatait, hogy minden egyes kanyarban mennyivel van előrébb, és a Spoonba érkezve tökéletesen megcsinálta, és az előző idejéhez képest ment fel az időnyeresége, egészen két tizedig. Akkor azt mondtam: rendben, ha ezt tudja tartani, lehet esélyünk az első sorra, és szoros lesz. Aztán nézed az összevetést, és látod, hogy az egyenesben egy századot veszít, majd tökéletesen megcsinálta az utolsó sikánt. Ott talán egy további tizedet, szűken tartotta a vonalig, és minimális különbséggel megszerezte a pole-t.”
„Ahogy nézem, hogyan vezeti az autót, olyan érzés számomra, mint Roger Federert látni a csúcsformájában ahogy megüti a teniszlabdát. Olyan tökéletes precizitással és időzítéssel csinálja. Dzsiddában is az első szektorban. Egy olyan versenyzőt láttunk, akit egyszerűen élvezet nézni. Tökéletesen egyben van, hisz magában, és mindent kiprésel belőle. Az időzítése és a pontossága pedig egészen kiemelkedő.”
Hornert megkérdezték, Verstappent tartja-e a Red Bull történetének legjobb versenyzőjének. Bár Sebastian Vettellel is négy bajnokságot nyertek, a brit nemigen habozott. „Igen. Szerencsések vagyunk, mert sok tehetséges versenyzőnk volt, és természetesen volt egy bajnokunk is, Sebastian Vettel. Max viszont szerintem egy lépéssel még messzebbre jutott ennél” – jelentette ki.

A kérdésre, Verstappen lehet-e minden idők legjobb F1-es versenyzője is, már kicsit árnyaltabban fogalmazott. „Ezt nagyon nehéz megítélni. Mindenképpen a jelenlegi mezőny legnagyobbja. Hogyan hasonlítasz össze különböző generációkat? Mindenesetre a sportunk valaha volt legnagyobbjaival egy kategóriában kell emlegetnünk őt. Mindene megvan ahhoz, hogy sok rekordot megdöntsön, de minden azon múlik, megadjuk-e neki az eszközöket, és hogy meddig akar maradni a sportban.”
Horner a dzsiddai versenyről is beszélt, és elismerte, taktikai okból nem adták át a vezető pozíciót Piastrinak az első kanyar levágása után, mert féltek, hogy azzal el is bukják a győzelmet. Az, hogy a leintés után Verstappen semmit sem mondott a büntetéséről (amivel nem értett egyet), Horner szerint szintén a versenyző fejlődésének példája.
„Szerintem érettnek mutatkozott, mert ebben a világban a legnehezebb, hogy a srácok kiszállnak az autóból, és tele vannak adrenalinnal és érzésekkel, és egyből mikrofont dugnak az orruk alá. Nagyon érettnek bizonyult, vett egy mély lélegzetet, és azt mondta: »Nem fogom kitenni magam itt a kritikáknak.« Teljességgel megértettem ezt” – fogalmazott a Red Bull-főnök.