Vizsgálat várt Max Verstappenre a Miami Nagydíj sprintidőmérője után, mivel a Q2-ben nem tartotta be az FIA versenyigazgatója által előírt limitidőt. A címvédőt indokolatlanul lassú haladás vádjával várta meghallgatásra a bíróság, ám a büntetés végül elmaradt.
Verstappen helyett csapatát, a Red Bullt vonták felelősségre, mert kiderült, hogy rosszul kalibrálták a kormánykijelzőn megjelenő viszonyítási időt, ami téves adatával így félrevezette a hollandot. A bikásokat csak figyelmeztették.
„Az 1-es rajtszámú autó 6 másodperccel maradt az előírt minimumidő felett az 1-es és 2-es biztonsági autós vonal között az SQ2-ben, de minden más körén megfelelt a követelményeknek. A telemetria bizonyította, hogy a versenyző állandó sebességgel haladt a kör során, anélkül, hogy bármilyen más autó lett volna körülötte, mintha nagyjából hat másodperccel a deltaidő felett próbált volna maradni.”
„A meghallgatás során a csapat azt állította, hogy téves programozás miatt az autó kijelzőjén megjelent deltaidő folyamatosan nagyjából 6 másodperccel a minimumidő felett volt. A csapat az első hűtőkör után észlelte a hibát, és azonnal szólt a versenyzőjének, hogy úgy ossza be a tempóját, hogy nagyjából 6 másodperccel az autóban kijelzett deltaidő alatt legyen. Ő ezt meg is tette a következő körökben. Ezt a telemetria is megerősítette.”
„A bírók elismerik, hogy miközben szabályt sértett, Verstappen az autóban rendelkezésére álló információk alapján nem vezetett feleslegesen lassan, és nem tartott fel senkit, illetve nem teremtett veszélyes helyzetet, ezért nem érezzük szükségesnek a büntetését. A csapatot viszont figyelmeztetjük, mert az ő felelősségük biztosítani, hogy az autóban pontosan jelezzék az időt” – indokolt az FIA.
Verstappen ezzel megtarthatja a 4. rajthelyét a sprintfutamon.
Érdekesség, hogy mindeközben Lance Stroll feltartással, illetve veszély okozásával vádolta meg Verstappent, igaz, nem a Q2-ben, hanem a Q1-ben. Az FIA ezt az esetet nem vizsgálta.