Nemcsak a McLarennel szembeni lemaradásának ledolgozásán, de Max Verstappen megtartásán is fáradozik a Red Bull az idei autója fejlesztésével. Miamiban is előrukkoltak újításokkal: egy módosított padlólemezt szereltek fel bajnokuk autójára. Annak ellenére, hogy sprinthétvégéről van szó, és sok idő nincs az adatgyűjtésre és a tesztelésre.
Az új verziót egyelőre csak Verstappen kapta meg, és Helmut Marko tanácsadó szerint az irány mindenképpen stimmel, mivel a hollandnál valamivel enyhébb volt az RB21-es alulkormányzása, mint a régi lemezt használó Cunoda Jukinál.
Paul Monaghan főmérnök elárulta, a céljuk az autó egyensúlyának javítása, valamint a leszorítóerő növelése, és mivel biztosak a dolgukban, nem érezték túl nagy rizikónak a sprinthétvégés debütálást. „Ezért hoztuk ide. Egészen stabil. Viszonylag kis kockázatot jelent a sprintes bevetése, és ez egy lehetőség volt arra, hogy meglépjük. Az emberek igazán keményen dolgoznak a gyárakban, hogy felkerüljenek az autóra a fejlesztések, és élvezhessük ezek előnyét.”
„Az áramlás stabilitása változatlan, szóval nem félünk attól, hogy aerodinamikailag instabil lesz. Felrakjuk, ad pár plusz kiló terhelést, és élvezhetjük az előnyeit” – magyarázta a szakember.
Kiemelte, a munka ezzel korántsem ér véget, az autó problémáit fokozatosan enyhítenék.
„Ez csak egy dolog. Megoldottuk a bahreini panaszokat? Talán nem. Folytatjuk? Igen. Nem kulcsrakész megoldásunk lesz, fokozatosan javítunk az autón. Értjük, hogy mi történt, de a megoldása nem annyira egyértelmű. Ez sosem fog eltűnni az autóról, de de csökkenthetjük a mértékét, hogy köridőt nyerjünk. Sok okos ember van Milton Keynesben, akik keményen dolgoznak az előrelépésért, és ez jönni is fog.”

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko korábban azt mondta, csak Imolától remélik, hogy utolérik a McLarent, és a győzelmekért harcolhatnak velük, mert ott vetik be az igazán komoly csomagjukat. Miamiban ehhez képest Christian Horner jelezte, hiába várunk tőlük igazán nagy durranást a következő versenyhétvégén.
„Nem lesz nagy fejlesztés Imolában. Nem tudom, honnan jött ez a pletyka. A szabályrendszer ezen fázisában már csak kis előrelépéseket lehet tenni” – mondta a brit. Csapata a hírek szerint három lépésben vet be újításokat a következő versenyeken.
A fejlesztési versenyt tehát távolról sem adták még fel.
„Egyes idei versenyeken nem voltunk elégedettek a teljesítményünkkel, ennek ellenére sikerült jó eredményeket elérnünk az autóval. Mi vagyunk az egyetlen csapat, amely a McLaren mellett idén versenyt tudott nyerni. Ezenkívül van két pole pozíciónk is. Nagyon intenzíven dolgozunk az autó továbbfejlesztésén és a helyzet javításán. És ha belegondolunk, hogy csak tizenkét pont a lemaradásunk, a bajnokság még hosszú.”
Az évben a várakozás szerint fordulatot hozhat a Spanyol Nagydíj, ahol életbe lép az első szárny rugalmasságára vonatkozó szigorítás. Horner szerint megjósolhatatlan ennek hatása. „A tavalyi év megtanította, hogy a dolgok nagyon gyorsan változhatnak. Hogy a módosításoknak végül milyen hatásuk lesz, és hogy egyes csapatok profitálnak-e belőlük, vagy veszítenek-e velük, az majd kiderül” – mondta a Red Bull főnöke.