Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Leclerc a rajt előtti balesetről: Én vezettem, az én hibám volt

Leclerc a rajt előtti balesetről: Én vezettem, az én hibám volt

Motorsport
Noha a Ferrari kockázatosan választott gumit, Charles Leclerc vállalta a felelősséget a rajtrácsra menet elszenvedett balesetéért. A sprintről lemaradt, de így is vár rá egy vizsgálat.

Már közel fél órával a rajt előtt véget ért Charles Leclerc sprintfutama Miamiban. A monacói versenyző a köztes esőgumin indult ki a rajtrácsra a boxutca megnyitása után, éppen amikor a már egy órája tartó esőzés erősödni kezdett.

A Ferrari a 11-es kanyar felé tartott, amikor úgy felúszott az autó alja, hogy a gép irányíthatatlanul vágódott neki a jobb oldali korlátnak. A körülményekről sokat elmond, hogy csak egy törésben történt a baleset, nem egy igazi kanyarban.

Leclerc autójának jobb oldala annyira összetört, hogy nem tudott visszajutni a boxutcába, így el sem indulhatott a miniversenyen.

Charles Leclerc Ferrarija (Fotó: XPB)

Lewis Hamilton a pályán tudta tartani az autóját, de a rádióban méltatlankodott:

„Hogy küldhettek ki minket köztes gumin?”

– kérte számon a gumiválasztás a csapaton. Több versenyző eleve a kék jelölésű extrém esőgumin futott ki a garázsból.

Frédéric Vasseur csapatfőnök szerint egyszerűen balszerencsések voltak. „Amikor kimentünk, éppen akkor kezdett esni” – mondta a francia.

Leclerc vállalta a felelősséget a balesetért.

„Több oka lehetett annak, ami történt, de én vezettem az autót, szóval az én hibám volt. Kár érte, hiszen a bemelegítő körön voltam. Teljesen elvesztettem az uralmamat az autó felett a hátsó egyenesben, de szó nincs arról, hogy túl keményen nyomtam. Felült az autó, és nem reagált már a parancsaimra”

– mondta Leclerc.

Ha a sprintről való lemaradás és az időmérő edzés előtti kár nem okozott volna elég fejtörést, Leclerc-t az FIA még be is idézte meghallgatásra a futam utánra. Az ok: miután összetörte az autóját, még visszatért a pályára, és próbált körbeérni, noha az első és a hátsó jobboldali kereke sem volt már a helyén, illetve defektes volt.

Leclerc-nek ezzel egy idén bevezetett szabálymódosítás okozhat problémát: az FIA Sergio Pérez tavalyi kanadai esetére (hátsó szárny nélkül akart visszatérni a boxba) reagálva szabályba foglalta, hogy amikor nyilvánvalóan veszélyes állapotban van egy autó, kötelezheti a versenyzőt, hogy álljon félre. Leclerc-nél most azt vizsgálják, okozott-e veszélyt azzal, hogy nem állt meg azonnal.

Borítókép: Charles Leclerc balesete (Fotó: Formula1/X)

További tartalmak