Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Verstappen: Nem a negyedik helyre vágyom, de ismerjük a korlátainkat

Verstappen: Nem a negyedik helyre vágyom, de ismerjük a korlátainkat

F1, Servus TV
Átmenetileg talán állt a pole-ban, a végső győzelemre mégsem volt esélye Max Verstappennek a miami sprintidőmérőn. De hol veszít valójában a Red Bull?

Dzsiddához hasonlóan ismét alternatív taktikát követett Max Verstappen az időmérőn. A Miami Nagydíj sprintkvalifikációjának utolsó felvonásában George Russell-lel együtt már az első percekben pályára hajtottak, és mindenkit megelőzve teljesítették az első mért körüket. Míg a brit ezt követően már nem is ismételt, Verstappen a pályán maradt, és hűtőkörök után újra nekifutott, és újra javított.

Az első ideje csak a 7. helyre lett volna elég, ám a használt gumin elért gyorsulásával átmenetileg az élre állt – amíg nem jött Andrea Kimi Antonelli és a két McLaren. Verstappennek végül a 4. rajtkocka jutott, hátránya a pole-szerző újonccal szemben 0,255 másodperc volt, ami a mai sűrű mezőnyben nem kis különbség.

A négyszeres világbajnok szerint nem a két gyorskörös taktikáján múlt. „Szerintem jó volt, amit a Q3-ban csináltunk, a gumi egészen jól bírta.”

„Sajnos már a szabadedzésen is sokat küszködtem az erős alulkormányzással. Itt a lassú kanyarokban elég sok időt veszítesz ezzel. Az első szektorban egészen versenyképesek vagyunk, mert ott van pár gyors kanyar. De amint a lassú kanyarokba érünk, eléggé hiányzik a tapadás.”

„A negyedik hely rendben van. Nem erre vágyom, de közben realistának kell lennünk a jelenlegi korlátaink kapcsán. Még így is egészen szoros volt” – értékelt Verstappen.

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

Hogy hol is veszítenek időt, arról Helmut Marko tanácsadó kicsit mást mondott. „Az első és a második szektorban még ott vagyunk, de az utolsóban 0,25 másodpercet veszítünk. És mivel ott csak egy igazi kanyar van, elmondható, hogy főleg az egyenesekben veszítünk időt” – mondta a Servus TV-nek.

A szektoridők Verstappen szavait támasztják alá: a pálya középső szakaszában bő 2 tizedet bukott Antonellivel és Piastrival szemben is.

A Red Bull ezen a hétvégén bevetett egy módosított padlólemezt, de csak Verstappen autóján. Az átalakítással a célt az egyensúly javítása jelentette. Bajnokuk szavaiból nem úgy tűnik, hogy jelentős javulást értek el, ám Marko szerint nem rossz az újításuk.

„Jukihoz képest, aki nem használja az új padlólemezt, Maxnál kevesebb volt az alulkormányzás. De még mindig megvan az alulkormányzás, a jelek szerint azonban az irány jó”

– értékelt az osztrák.

Verstappent megkérdezték, szerinte beleszólhat-e a győzelem kérdésébe a szombati sprintfutamon. „Egy sprinthétvégén mindig nehéz megmondani, mert nincs igazi adatod a hosszú etapokról, és nem tudod, a többiek mit csinálnak az üzemanyagszintekkel és hasonlókkal. Az érzéseim alapján, az alapján, milyennek éreztem az egyensúlyt, szerintem nehéz lesz a melegben. Ismerjük a korlátainkat – csak próbáljuk kihozni belőle a legjobbat” – mondta kétkedőn a holland.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

További tartalmak