Carlos Sainz úgy érezte, átverték. A Miami Nagydíjnak a hatodik helyről vágott neki, közvetlenül a csapattársa, Alexander Albon elől. A 14. körig ő haladt a kedvezőbb pozícióban, ám akkor Albon váratlanul megelőzte. Váratlanul, mert Sainz abban a hiszemben volt, hogy a Williams befagyasztotta a pozíciójukat…
A két versenyző valójában már azt megelőzően előzgette egymást. Lando Norris első körös kicsúszása után Albon olyan helyzetbe került, hogy el tudott menni csapattársa mellett, de a spanyolnak később sikerült újra elé kerülnie. Sainz a 12. körben jelezte csapatának: „Gyerünk előre, srácok! A saját versenyünket hátráltatjuk itt. Kapjuk el a ritmust! Alex segítségével meg tudom csinálni.”
Ezzel arra utalt, hogy nem látja értelmét a házon belüli csatározásnak. Mérnöke, Gaetan Jego ekkor közölte vele, hogy szóltak Albonnak. Ezek után annál nagyobb meglepetésként érte Sainzot, hogy kollégája mégis megelőzte őt. „Azt mondtátok nekem, hogy szóltatok neki” – panaszkodott a rádión, mire a csapata csak annyit kért, hogy maradjon DRS-távolságban, és emelkedjen felül a dolgon.

„A csapat azt mondta, hogy befagyasztjuk a pozíciókat, erre… nem tudom, hogy megkapta-e az üzenetet vagy sem, de lényegében visszaelőzött” – panaszkodott a futam után Sainz, akit azért is dühítettek a történtek, mert két hete Szaúd-Arábiában tudatosan lassított, hogy DRS-használatot biztosítson Albonnak, aki ezzel sikeresen megvédte a pozícióját a hajrában Isack Hadjarral szemben.
„Ha azt mondják nekem a rádióban, hogy nem fognak támadni, és hogy együtt fogjuk nyomni, hülyének érzem magam, amikor megelőz egy versenyző, mert tehetetlennek érzed magad, miközben eljátszod a jófiút. Úgy, ahogyan eljátszottam a jófiút Dzsiddában is. Megelőztek, és teljesen hülyének tűntem.”
„Ez van, fogunk róla beszélni. Biztosra veszem, hogy csapatként erősebben jövünk ki ebből, és tovább fogunk lépni” – füstölgött Sainz.
Albon a következőkkel magyarázta a történteket: „Valószínűleg pontosan abban a pillanatban kaptam az üzenetet, amikor megelőztem. Ha kicsit tovább maradtunk volna együtt, akkor szóltak volna, hogy maradjak mögötte, de akkor még szabad volt a verseny. Szerintem volt egy kis csúszás a két autó között.”
A valóságban kicsit másképp alakultak az események. Albonnal közölték, hogy gond van a víznyomással, ezért maradjon Sainz mögött, és legalább egy másodperccel szakadjon le tőle. Albon ekkor a 11-es kanyarban már előzni készült, amit a mérnöke végül is jóváhagyott.

Sainz már a rádión jelezte, hogy nem örül a történteknek. „Ez nem… Én nem így versenyzem, srácok! Nem érdekel. Itt most minden bizalmam elszállt” – mondta.
James Vowles csapatfőnök megértette a dühét, és a rádiózásba bekapcsolódva jelezte: „A megbeszélésen megvitatjuk, de egyetértek veled. Rendesen el kell köteleznie magát” – utalt Albonra.
Sainz végül a 9. helyen ért célba, miután Albon első körös előzése során a finom koccanásukkor kicsit megsérült az autója. Albon eközben 5. lett.