Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Szombaton a Red Bull kommunikációján élcelődött, vasárnap magyarázkodásra kényszerült a McLaren főnöke

Szombaton a Red Bull kommunikációján élcelődött, vasárnap magyarázkodásra kényszerült a McLaren főnöke

F1, Motorsport
Szombaton még a Red Bull csodamesélő narratíváján élcelődött a McLaren csapatfőnöke, vasárnap viszont elismerte, őt is meglepte a nagy fölényük.

Szombaton Miamiban idén harmadszor nyert időmérő edzést Max Verstappen. Némiképp váratlanul jött a sikere, ahogy az előző kettő is, hiszen már megszokhattuk, hogy a hétvégéken a McLaren számít az abszolút favoritnak.

Miközben a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner bajnokát méltatta, mondván, a téthelyzetekben rendszeresen csúcsteljesítményt nyújt, nem úgy, mint a McLaren versenyzői, wokingi kollégája, Andrea Stella kicsit odaszúrt ellenfelüknek. „A Red Bull nagyon tud gyors autókat építeni, és kivételesen jók a gyors autók vezetésében – de rendkívül jók abban is, hogy nekik kedvező narratívát kreáljanak… Minden egyes lehetőséget kihasználnak, hogy versenyben maradjanak, és ezen lehetőségek egyike, ez a narratíva: »Ó, itt csodát tettünk, másoknak kéne megnyerni minden szabadedzést, időmérőt és versenyt«” – fogalmazott.

Vasárnap a McLaren úgy adott 40 másodpercet Verstappennek a versenyen, hogy a 14. körig a holland állt az élen. Stella elismerte, ez a dominancia őt is váratlanul érte a szombat után, és azt is azt is belátta, hogy a fenti szavai kicsit átértelmeződtek…

„Egy kicsit meglep, hogy ilyen nagy volt a különbség vasárnap. Azt gondoltam, hogy előnyben lehetünk a gumikezelésünk révén, de őszintén nem számítottam ekkora nagy előnyre ebből a verseny alatt. Szombaton tettünk bizonyos megjegyzéseket az ellenfelünkről – ezek főként az időmérőre vonatkoztak”

– magyarázkodott az olasz.

Lando Norris és Oscar Piastri (Fotó: XPB)

Kiemelte, míg a Red Bull a jelek szerint egy körön gyorsabb, a McLarennek éppen az időmérők jelentik a gyenge pontját. „Azt én magam is mondtam már, hogy az autónk nem teljesít annyira jól az időmérőkön, mint szeretnénk. Friss gumikon, szinte üres tankkal sokkal nehezebb megtalálni az autó határait. De világos, hogy a versenyeken, amikor egymás után sok kört mész, és be kell osztanod a gumikat meleg körülmények között, az autónk nagyszerűen teljesít. Szeretném azonban hangsúlyozni, hogy ez a csapatunk nagyon speciális mérnöki munkájának eredménye” – fogalmazott.

Ennek kiemelése a McLarent érő vádak miatt érdekes. A Red Bull szerint egyértelmű, hogy a wokingiak valamivel trükközne a fékhűtésnél, ami hozzájárul a rendkívül hatékony gumikezelésükhöz. Stella már az autóbemutatójukon beszélt arról, hogy a télen kiemelt figyelmet fordítottak a gumik működtetésére. Most is ezt hangsúlyozta.

„Ha a szezon előtt erről kérdeztek volna, azt mondtam volna, hogy igen, kiemelt figyelmet fordítottunk az autó és a gumik interakciójának javítására. De arra semmiképpen sem számítottam, hogy olyan hatása lesz, mint amit most ezen a versenyen láttunk.”

Stella szerint azonban nem csak a gumikezelés révén nyernek sokat. „Ez még mindig a Forma–1 fekete mágiájának számít. Amikor nagyon meleg van, van még egy másik sajátosság is, ami remekül működik az autónkon: a hűtőrendszer. Amikor meleg van, az autónk kocsiteste egészen zárt, mert a hűtőrendszerünkre is nagy mérnöki figyelmet fordítottunk. Szóval szerintem ilyen körülmények között megmutatkozik a McLaren mérnöki kiválósága, ami ekkora különbséget eredményezhet.”

Borítókép: Oscar Piastri (Fotó: XPB)

További tartalmak