Szaúd-Arábia után ismét tárgyalóasztalhoz ültek az F1-es csapatok és sportági vezetők, hogy megvitassanak pár 2026-tal kapcsolatos kérdést és változtatási lehetőséget. Noha rohamléptekben közelítünk az új motorszabályok felé, most ismét felmerült, hogy lesznek/lehetnek gondok a jelentősen növelt teljesítményű elektromotorral, illetve annak újratöltésével.
Az javaslat szerint bizonyos erőpályákon a 350 Kilowatt teljesítményből csak 250-et kéne használni a versenynapon, hogy az elektromotor ne fogyjon ki túl hamar a szuflából. Ennek lenne egy további pozitív hozadéka is: a visszafojtott alapteljesítménnyel nagyobbra nőne a teljesítménykülönbség az előzésgombot használó és az előzendő autó között, hiszen a gomb megnyomásával a 350 Kilowatt energiát hívná le a támadó.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hangosan kampányol a változtatás mellett.
„Az FIA előállt pár javaslattal. Végre alaposan megvizsgálták ezeket a szabályokat, és látták, hogy jövőre rengeteg vitorlázás lesz a nagydíj során. Ez a versenyzőket őrületbe fogja kergetni. Az autók végig nyitott DRS-sel fognak menni, szóval nem lesz ugyanolyan az előzési hatékonyság, mint most. Sok javaslat van az asztalon, melyekkel minden technikai specifikáció ugyanolyan maradna, de csökkentenénk az akkumulátor teljesítményét a versenyre, amivel lényegében lenne egy ’nyomd és előzz’ funkció”
– vázolta a Sky Sportsnak Horner.

„A Forma–1-es összképet nézve szerintem ezt mindenképp megéri fontolóra venni. Nem változna a specifikáció, sem az erőforrás teljesítménye, csak a leadás módja.”
A brit elmagyarázta a problémát. Kiemelte: borítékolható, hogy a csapatok a karosszéria terén túl fogják teljesíteni azt a szintet, amit az FIA a szabályok megalkotásakor belőtt, és emiatt fog gondot okozni, hogy az elektromotort már az egyenesek közepén el kell kezdeni tölteni. A probléma forrása, hogy jövőre kizárólag a hátsó fékezési erőből tudnak visszanyerni energiát, hiszen a kipufogó hőjét hasznosító MGU-H-tól megszabadulnak, az első tengely fékerejét pedig azért nem próbálják hasznosítani, mert az túlzott tömegnövekedéssel járna.
Ehhez jön még, hogy bevezetik az aktív aerodinamikát, aminek lényege, hogy a kanyarból kijövet mindenütt nyitott DRS-t fognak használni a résztvevők, ami miatt a DRS már nem előzési segédlet lesz, mint ma.
„Egyeztettünk erről már két éve is. A többi gyártó is egyetértett abban, hogy ez egyszerűen túl sok visszanyerendő energia. De mentünk tovább ezen az úton, remélve, hogy talán lesz megoldás rá” – mondta Horner. „Az F1 nagyszerű helyzetben van jelenleg, a versenyzés szoros és jó. Ha bizonyos pályákon az egyenesek közepén vitorlázni kezdenek, az egészen brutális lesz. Néha félre kell tenni az egyéni érdeket, és azt kell nézni, mi a legjobb a Forma–1 számára.”

A Mercedes már jelezte, ellenzi a szabályokba való késői beavatkozást, és szeretné, ha előbb élesben kipróbálnák az új regulákat, és csak a tapasztalatok alapján kezdenének el finomítani rajtuk. Toto Wolff csapatfőnök a pénteki sajtótájékoztatón elmondta: „Minél közelebb kerülünk a szabályokhoz, annál inkább a csapatunk érdekeit nézzük. Mi azt mondjuk, nem lehet tudni, hogyan alakul a jövő év. Fogunk energia-visszanyerési katasztrófát látni Bakuban és Monzában? Nem tudjuk. Reméljük, hogy nem. Jeleztük, hogy a feltevésekre való azonnali reakcióval a korábbi években mellé lőttünk párszor. A hardverrel már nem tudsz mit kezdeni. Meglátjuk a végső terméket a pályán, jövőre teszteljük. Gyártóként nyerni akarunk, de tudjuk, hogy a sportnak változatosság és kiszámíthatatlanság kell. Élveztük a 2014 utáni éveket, de hosszú távon nem tett jót a sportnak.”
„Próbálok egyensúlyt találni aközött, mi a jó a Mercedesnek, és mi a helyes megoldás a jövő szempontjából” – mondta Wolff.

Azt ugyanakkor elismerte, hogy az új motorszabályokkal már a kezdet kezdetén voltak alapproblémák.
„Az FIA állt elő ezzel a motorjavaslattal. Senkinek sem tetszett. Akkoriban az ötven százalékos elektromosság felé ment az autóipar, és ez volt a módja az olyan gyártók bevonzásának, mint az Audi és a Porsche, ezért megléptük. A célponton már nehéz változtatni, főleg az újakkal, hiszen a Honda, az Audi is elkötelezte magát, és velünk együtt nem akarnak változtatni a célon. De nyitottak vagyunk a változtatásra jövőre, amennyiben szükséges”
– foglalt állást Wolff.
Hogy ennek tükrében lesz-e bármi a módosításból, az erősen kérdéses. Mivel közel az átállás, a szabályváltozást az összes jövő évi gyártó közül egy kivétellel mindenkinek meg kell szavaznia ahhoz, hogy megvalósuljon. Erre pedig nincs sok esély. Horner azonban hangsúlyozta: itt most a sport jövője és érdeke az első. „Valóban szupertöbbség kell, de néha a sport érdekeit kell nézni. Mind hisszük, hogy jó erőforrásunk lesz jövőre, de szeretnénk elkerülni, hogy jövőre egyes versenyeken vitorlázzanak. Bizonyos pályákon különösen rossz lehet. Ezt érdemes megvizsgálni, mert ennek hatása lesz. Jövőre lényegében nem lesz DRS-hatás, nagyon kis leszorítóerővel megyünk az egyenesekben, és próbáljuk feltölteni ezeket az akkumulátorokat – így tényleg rossz lenne egy ’nyomd és előz’?” – tette fel a kérdést a brit.