Egész évben komoly nyomás alatt kellett teljesítenie Jack Doohannek, a menesztésével kapcsolatos pletykák ugyanis már akkor szárnyra kaptak, amikor az Alpine a téli időszakban szerződtette Franco Colapintót teszt- és tartalékversenyzőnek.
Az első hírek arról szóltak, Doohan mindössze hat versenyhétvégét kap a bizonyításra, és abban az esetben, ha ennyi idő alatt nem győzi meg főnökeit, Colapinto veszi át a helyét. Bár az Alpine csapatvezetője, Oliver Oakes – aki a héten azonnali hatállyal távozott posztjáról – többször kiállt a pilóta mellett, végül pont ez történt.
Az Alpine a szezon hatodik hétvégéje, a Miami Nagydíj után jelentette be, a következő öt forduló erejéig Colapinto veszi át Doohan helyét. Ami a folytatást illeti, arról az argentin teljesítményének kiértékelését követően, a Brit Nagydíj előtt döntenek.

Doohan a bejelentés után higgadtan reagált, jelezve, továbbra sem adja fel és a folytatásban is mindent megtesz azért, hogy az Alpine „elérje a hosszú távú céljait”, azokért leszegett fejjel dolgozik. Ami a pozícióját illeti, a csapatnál mostantól hivatalosan ő tölti be a teszt- és tartalékversenyzői szerepkört, el tehát nem bocsátották.
Édesapja, a többszörös gyorsasági-motoros világbajnok, Mick Doohan sejtelmesebb volt, Instagram-oldalán ugyanis megosztott egy-egy képet fia valamint a csapattárs, Pierre Gasly eddigi eredményeiről. Ezzel talán bizonnyal arra utalt, fia tartotta a lépést nehéz helyzete ellenére is…
Ezek ránézésre valóban nem tűnnek roppant eltérőnek és Doohan a mélyebb összevetések alapján sem maradt el jelentős mértékben rutinosabb csapattársától. Az időmérőkön valamivel több, mint három tized volt a lemaradása a franciával szemben, ami megfelel a George Russell és az Andrea Kimi Antonelli közötti különbségnek a Mercedes házon belüli csatájában.
Helyezéseket tekintve Doohan az első hat forduló során sprintidőmérőn és szombati időmérőn is egyszer-egyszer győzte le márkatársát. A futamokon viszont, amikor mindketten eljutottak a célig, minden alkalommal Gasly ért hamarabb célba.
