Eddig Miami hozta a Ferrari leggyengébb hétvégéjét idén. Charles Leclerc-t és Lewis Hamiltont csak a 7-8. pozícióban intették le múlt vasárnap, a győztes McLarentől pedig egy percet kaptak. Miközben Leclerc az első idei dobogójának megszerzése után azt remélte, apró lépésekkel végre elindulnak a fejlődés útján, ez a visszaesés jelezte, hogy a csapat alapproblémái változatlanul fennállnak.
A vasárnapi versenyük ugyan a csapatutasításokról és Lewis Hamilton epés rádiós megjegyzéseiről marad emlékezetes, ám Frédéric Vasseur csapatfőnök inkább a helyzetükre irányította rá a figyelmet. „Szerintem nem ez a nap sztorija” – mondta a házon belüli feszültségekről, amit egyébként szerinte jól kezelt a csapat. „Én inkább beszélnék arról, hogy miért lett egy perc a hátrányunk a McLarennel szemben.”
Hogy az idei autó hátuljával és a hátsó felfüggesztéssel vannak gondok, az már jó ideje tudható. Olasz források szerint a csapat már dolgozik egy új, módosított hátsó felfüggesztésen, ami a hasmagassági problémákat is megoldhatja. Miamiban ugyanakkor kiderült, hogy a Ferrari helyzete összetettebb, és más jellegű gondjaik is vannak. Vasseur például rámutatott: a versenyen azért sem jutottak előrébb, mert rossz rajtpozíciókból indultak, ami pedig gumiproblémák miatt volt. A Ferrari valamilyen oknál fogva szombaton gyorsabbnak bizonyult használt gumin, mint frissen.
„Mindenki öt-hat tizedmásodpercet gyorsult a friss gumikon, míg mi két-három tizedet veszítettünk Hogy miért, az jó kérdés. Ha tudnám a választ, akkor előrelépnénk, és már megoldottuk volna a Q2-ben és a Q3-ban”
– idézte a BBC Vasseurt. „Egy nagyon szűk tartományban tudod működtetni a gumikat. Ez pályánként változó, de keverékenként és pályahőmérsékletenként is. Az edzések után mindig azt mondhatod: rendben, ezt másképp kellett volna csinálnunk.”

Hogy ez a gumiprobléma mennyire függ össze a csapat egyéb nehézségeivel, az érdekes kérdés. A Ferrari a következő versenyekre fejlesztésekkel készül. Már Imolában érkezni fog egy komolyabb csomag, ám az olasz sajtó szerint az igazi áttörést Barcelonától várják a vörösök. Azért is, mert akkortól lép életbe a rugalmas első szárnyakra vonatkozó szigorítás. Úgy tudni, az imolai újításokat már az új, merevebb szárnyhoz tervezték. Vasseur úgy véli, ez megkeverheti majd a kártyákat.
„Mindenkinek új szárnya lesz Barcelonában, ez a szabályokból adódik. Szerintem ez mindenki teljesítménye szempontjából egy újrakezdés lehet”
– vélekedett a francia.
Korábban versenyzője, Charles Leclerc is arról beszélt, hogy reményei szerint Barcelona lesz a szezonjuk fordulópontja. Hogy az élen álló McLarent visszavetik-e a szigorítások, az majd elválik. Woking mindenesetre kicsit sem tűnik idegesnek. Zak Brown csapatfőnök és Lando Norris Miamiban teljes higgadtsággal állította, hogy e változásoknak semmilyen hatása nem lesz rájuk, és biztosak benne, hogy az idény végéig ugyanilyen versenyképesek maradnak…