A kétszeres világbajnok a francia csapattal tért vissza a királykategóriába a 2021-es szezonban, ezzel pedig hosszú pályafutása során harmadszor kezdett közös munkát a gárdával (2005-ben és 2006-ban velük ért fel a csúcsra, majd az első McLaren-korszak után hozzájuk igazolt vissza).
A 2022-es szezon végén a csapat csupán egy évvel akarta meghosszabbítani Alonso szerződését, aki inkább az Aston Martin ajánlatát fogadta el, ahol idén már a harmadik évét teljesíti (időközben meg is újították partnerségüket, ami így legkorábban 2026-ban zárulhat le). A Renault első embere, Luca de Meo most őszintén beszélt arról, Alonso elengedését hibának tartja.
Elismerte, miattuk ért véget az együttműködés, ami után egyébként a csapat az utódnak szánt Oscar Piastrit is elveszítette – az ausztrál a McLarenhez igazolt, miután emlékezetes módon jelezte, mindenféle bejelentés ellenére nem fog az Alpine-nál versenyezni.

De Meo a spanyol klasszis távozásáról új könyvének bemutatóján beszélt. „Hihetetlen srác és a mi hibánkból távozott az Alpine-tól” – idézi szavait a CarAndDriver. „Lehet, nem úgy bántunk vele, mint kellett volna, de továbbra is nagyon jó a kapcsolatunk. Nagyon tisztelem őt. Nagyszerű bajnok és egyben egy igazán lendületes srác.”
„Nagyon kevesen vannak, akik olyan elszántsággal rendelkeznek, mint Fernando. Nagyszerű versenyző, különösen akkor, ha ütőképes autót adsz neki. Remélem, sikerrel jár az Aston Martinnál, mert megérdemli!” – emelte ki.
Ami az Aston Martin-fejezetet illeti, az remekül, több dobogós helyezéssel indult Alonso számára, a csapat azonban a kiváló 2023-as kezdés után formahanyatlásnak indult, fejlesztései nem váltak be. Idén hat hétvége alatt a spanyol még nem szerzett pontot, de bizakodó, főleg 2026-tal kapcsolatban, amikor Adrian Newey tervezi már az autóját, amiben a Honda gyári erőforrásai fognak dolgozni.
