A versenyzők a Forma–1-ben, de más szériákban is felháborodottan fogadták a Nemzetközi Sportkódex azon módosításait, amik a résztvevők nem megfelelő magatartását – ide értve a káromkodást is – és az azért járó büntetéseket taglalják.
A B-függelék súlyosabb bírságok és büntetések kiszabására adott lehetőséget, a káromkodás mellett az FIA alkalmazásában álló személyek nyílt kritizálásáért is. Az FIA elnöke a Szaúd-arábiai Nagydíj után közösségi oldalán jelezte: a témával kapcsolatos kritikák és egyeztetések hatására a szövetség fontolóra veszi a kérdéses szabályok módosítását.
Az FIA most hivatalossá tette a változtatásokat és részletezte, hogyan módosít a sokat emlegetett és vitatott előírásokon. Az egyik leglényegesebb változtatás az, hogy az eddig pénzbüntetéssel sújtott „hivatalos személyek elleni tiszteletlenségért” a folytatásban sportbüntetés is járhat.
Az új szabályok értelmében az F1-ben, az F2-ben, az F3-ban és a Forma–E-ben minimum 3 rajthelyes büntetés jár a soron követő futamra, ha egy pilóta a versenyhétvégén, de nem a sprinten vagy a főfutamon vét a szabály ellen. Ha egy csapattag követ el hasonlót azonos körülmények között, mindkét pilóta 3 rajthelyes büntetést kap. Ha az eset futamon történik, legyen szó csapattagról vagy versenyzőről, 5 másodperces időbüntetés jár érte (ez szükség esetén súlyosbítható).

Az FIA hozzátette, bizonyos bajnokságok szabályzata lehetőséget ad alternatív szankciók kiosztására is, például edzésidőt is elvehetnek a vétkestől, vagy kötelezhetik őt arra, hogy egy órát az FIA promóciós tevékenységeinek kell szentelnie a hétvége során.
A káromkodással kapcsolatban az FIA mostantól különbséget tesz az „ellenőrzött” és a „nem ellenőrzött” környezet között. Ellenőrzött környezetnek minősülnek a sajtótájékoztatók, az interjúk, a dobogós ceremóniák, valamint a ralik esetében a ceremoniális rajt és a szervizparkos események. Nem ellenőrzött környezet a rádiózás, a pályán vagy a gyorsasági szakaszon készült felvételek, valamint az olyan helyszínek, ahol a beszélő nincs tudatában annak, hogy szavait rögzítik.
Az FIA ezen felül a kiszabható maximális pénzbírság összegét a felére 5 000 euróra csökkentette, valamint a büntetések bizonyos esetekben teljesen felfüggeszthetőek, amennyiben első kihágásról van szó. Ami a rasszista vagy diszkriminatív megnyilvánulásokat illeti, az FIA hangsúlyozza, ezekkel szemben továbbra is „határozottan és következetesen” fog fellépni.
Szulajm a változtatásokkal kapcsolatban megjegyezte: „Egykori raliversenyzőként tudom, micsoda érzelmi hullámvasút egy-egy verseny. Most egy alapos felülvizsgálatot vezényeltem le, ami több fél együttműködésén alapult, és amibe hét világbajnoki szériát, tagklubokat és más autósport-szervezeteket is bevontunk.”
„A bejelentett módosítások segítenek abban, hogy továbbra is a sportszerűséget helyezzük előtérbe, miközben világos és hatékony iránymutatást adnak a felügyelőknek arra az esetre, ha valaki rossz fényt vetne a sportágra. Az FIA elkötelezett marad amellett, hogy a motorsport mindenki számára elérhető és tiszteleten alapuló közösség legyen” – emelte ki.
