Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Hamilton nem tudta, milyen nehézségek várnak rá a Ferrarinál

Hamilton nem tudta, milyen nehézségek várnak rá a Ferrarinál

Autosport, Autoracer
Nehézségei vannak a Ferrarinak, a McLarennel szembeni hátrányt is nehéz lesz ledolgozni, és talán a csapatváltás is nagyobb falat eddig, mint arra Lewis Hamilton számított, de a brit szeme előtt továbbra is a győzelem lebeg.

A hétvégén Imolában először szerepel Ferrari-versenyzőként olasz földön Lewis Hamilton. Amikor legutóbb pályára futott a tifosi előtt, még nagy volt a lelkesedés, mindenki nagy reményekkel várta a 2025-ös szezon kezdését, remélve, hogy a bajnokkal és a tavaly megerősödött autójukkal végre újra a bajnoki címért küzd majd a kedvenc csapatuk. Ettől azonban egészen távol állnak. Charles Leclerc szaúd-arábiai harmadik helyén kívül még további dobogóik sincsenek, nemhogy győzelmeik.

Hamilton maga is sokat bajlódott eddig az átállással – többet is, mint várta. A sok újdonságon túl a Ferrari idei autója is nehezíti a dolgát: az instabil hátsó rész nem fekszik neki úgy, mint Leclerc-nek, aki képes jól kezelni azt. Hamilton tagadta, hogy alábecsülte ezt a kihívást, de elismerte, fogalma sem volt, hogy mennyire lesz nehéz.

„Számítottam rá, hogy nagyon nehéz lesz, mert korábban már váltottam egyszer csapatot. Igazán nyitottan érkeztem. Nem tudtam, mennyire nehéz lesz. Tudtam, hogy kihívást jelent majd, és minden téren a lehető legnagyobb kihívás lett belőle”

– ismerte el Hamilton, hogy nem egészen volt felkészülve ilyen szintű nehézségekre.

A helyzetet könnyebbé tenné, ha a Ferrari versenyképesebb lenne. Mint ahogy volt például 2024 második felében, amikor a McLaren első számú ellenfelének számított. Jelenleg mindkét bajnokságban nagy a lemaradásuk, és bár remélik, hogy az Imolától érkező fejlesztések javítanak a helyzetükön, Hamilton elismerte, nem lesz egyszerű ekkora hátrányt ledolgozni.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

„A bajnokság? Még mindig sok van hátra. A sok év tapasztalat azt mondatja, hogy ha a szezon egy pontján több mint száz pont a lemaradásod, és az ellenfél autója egészen domináns, akkor abból kell kiindulnod, hogy nem feltétlenül fogsz harcolni a bajnokság megnyeréséért. De persze jöhet fordulat, sosem tudhatjuk, mi történik” – csomagolta be szépen a pesszimizmusát a brit.

„Nagyon-nagyon nehéz elképzelni, hogy közel kerülhetünk a McLarenhez. Ennek ellenére már győztük le őket egyszer versenyen. Mindenkivel szemben nagy az előnyük idén, de hogy minden pályán így lesz-e? Ki fog derülni. Nagy előnyük van szinte minden hétvégén. De van még annyi tartalék az autóban, hogy közelebb kerüljünk a Mercedeshez és a Red Bullhoz.”

Kiemelte, bár nem túl jók a kilátások a McLaren ellen, ő ettől még mindig a győzelemre gondol, ahogy csapata is. „Egyelőre nem tudom megmondani, hogy egy tizedet, fél másodpercet vagy egy másodpercet nyerünk-e a szezon végéig. Szeretnénk közelebb kerülni. Egyelőre semmilyen ötletet sem zárhatunk ki, nyitott szemmel kell járnunk, emelt fővel. Ébernek kell maradnunk.”

„Úgy kell dolgoznunk, hogy a győzelem az elvárásunk és a célunk. Bármennyire is optimistának tűnik, még mindig minden hétvégén ez a cél. Jelenleg arról egyeztetünk a mérnökökkel, hogyan nyerjünk ezen a hétvégén. Ha egy kicsivel többet tudnánk kihozni a gumikból, egy kicsivel többet a padlólemezből, és ha mindegyik hozna fél tizedet, akkor talán éppen csak odaérhetnénk” – fejtegette.

Nem tagadta, ez kissé elnagyzolt hozzáállás, ám szerinte csak ezzel a mentalitással érhetnek célt. „Hinned kell benne, hogy rátalálsz. És én így teszek. Nem úgy érkezem a hétvégékre, hogy arra gondolok, a hetedik és nyolcadik helyen zárunk. Így gondolkodunk. És nem fogok változtatni ezen.”

 

Ha egyszer végre minden összeáll…

Miközben a hírek szerint a Ferrari imolai fejlesztési csomagja nem olyan komoly, a barcelonaitól bevallottan többet várnak. Akkor lépnek életbe az FIA első szárnyak rugalmassága kapcsán bevezetett szigorításai is. „Még mindig sok potenciál rejlik az autóban, amit egyelőre nem aknáztunk ki. Láttuk már a részleteit, de még sok mindenre rá kell jönni. Dolgozunk bizonyos beállításokon és módosításokon. Reméljük, ez a hétvége egy lépést jelent majd ebbe az irányba.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

A Ferrarival többféle probléma van, ám Hamilton szerint ezek nem feltétlenül különálló problémák.

„Az SF-25-tel kapcsolatos nehézségek mind összefüggnek, de az egyik talán különösen jelentős, és most ezen dolgozunk. Aztán vannak más területek is. El fogunk jutni arra a pontra, amikor minden össze fog állni, és szerintem akkor sokkal erősebbek elszünk. Fontos, hogy az emberek türelmesek legyenek, még ha én magam sem vagyok valami türelmes ember. Mind azonnal akarjuk, de ettől még idő kell hozzá.”

Az említett egy terület, ami a figyelmük középpontjába áll, a találgatások szerint a hátsó felfüggesztés lehet. Sajtóhírek szerint már dolgoznak egy átalakított verzión, ami ugyan még mindig vonórudas dizájn lesz, de már olyan kialakítású, hogy lehetővé teszi az autó hátuljának lejjebb engedését, ami a leszorítóerőt és az egyensúlyt is javíthatja. „Nem tudom, miről beszéltek” – mondta Hamilton, amikor erről kérdezték. „Spanyolországig próbálunk felszabadítani némi teljesítményt, ami eddig nem sikerült. Kezdjük átültetni a gyakorlatba a tervünket, és most ezt próbáljuk majd kiértékelni holnap. Aztán szorítsunk, hogy legalább egy kicsivel többre leszünk képesek, mint az előző versenyen.”

A Ferrari emellett a barcelonai szárnyszigorítástól is segítséget vár. „Érdekes lesz látni, hogy milyen hatásuk lesz a csapatokra. Nem tudhatjuk, amíg nem látjuk, de mi még nem próbáltuk ki ezt a szárnymódosítást. Spanyolország előtt a szimulátorban fogom, és akkor jobb képet fogok kapni a váltás egyensúlyra gyakorolt hatásáról” – tekintett előre Hamilton.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak