Nagy port kavart a versenyzők körében (és nem csak az F1-eseknél), amikor év elején az FIA kiadta a módosított sportkódexét, és egy új rendszer felállításával jelezte: az eddiginél akár szigorúbb szankciók járhatnak a nem megfelelő viselkedésért. A korábbinál komolyabb pénzbírságokat, a visszaesők számára pedig felfüggesztést és pontlevonást is kilátásba helyeztek.
Mohammed bin Szulajm FIA-elnök aztán nemrég jelezte, a sorozataik mezőnyével folytatott egyeztetések után fontolgatják a rendszer újbóli átalakítását, a héten pedig már jött is a bejelentés: csökkentik a kiszabható pénzbírságok összegét, nagyobb hatáskört adnak a versenybíróságoknak, akik szabadabban dönthetnek az efféle büntetések súlyosságáról, eltiltás pedig már nem is fenyeget senkit.
A módosítás részeként ugyanakkor kilátásba helyezték, hogy ha egy versenyző vagy csapatvezető rosszat mond egy FIA-alkalmazottra, 3 rajthelyes büntetés lehet a következmény, utóbbi esetben mindkét autó számára.
Lewis Hamiltont nem nyűgözte le az FIA szívességtétele…
„Ez nevetséges. Nem igazán tudom. Mondhatok bármit, úgysem jelent semmit. Elég nagy a zűrzavar jelenleg. Sok változásra van szükség, az biztos, de ez nincs igazán hatással rám. Azt sem tudom, mi történt azóta”
– mondta közönyösen Hamilton.

Volt csapattársa, George Russell érezhetően neheztel az FIA-ra és annak elnökére, és az utóbbi hetekben maró kritikával adta jelét ennek. Most sem nyűgözte le a szövetség lépése.
„Visszavontak dolgokat, mert már egy kissé nevetséges volt. Természetesen örömmel látjuk ezt a változást, de először is soha nem is kellett volna így lennie, és nincs is értelme, szóval nem érezném helyesnek, ha megköszönnénk nekik ezt a módosítást, miközben eleve nem is kellett volna bevezetni az egészet. És továbbra sem állunk kapcsolatban senkivel az FIA vezetői közül, és mindent csak gyanítunk.”
Utóbbival Russell a kommunikáció hiányára utalt, már nem először. A kérdésre, miért nem beszél az FIA elnöke egyenesen a versenyzőkkel, Russell elmondta: „Ez jó kérdés. Mintha nehezebb lenne, mint kellene. Nem mondanám, hogy eljutottunk egy pontra, ahonnan ez már visszafordíthatatlan, de legalább jó lenne látni a hajlandóságot a másik oldalon. A nézőpontunkat már elmondtuk, most szeretnénk párbeszédet, mert ennyit igazán kérhetünk.”
Oscar Piastri szerint előrelépésként értelmezhető az FIA módosítása. „Az a tény, hogy változott, jó hír. Most a bíróknak is nagyobb beleszólásuk van a bírságok alakításába, ami jó, mert így számításba vehetnek körülményeket. Ez előrelépés. Ha pedig valami nagyon kirívóval bántják az FIA embereit, jogos és érthető a büntetés. Más dolgokat kicsit túlzásnak találtam.”