Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Verstappen elismerte, pályarekordot döntött a Nordschleifén, és elmondta, honnan az álneve

Verstappen elismerte, pályarekordot döntött a Nordschleifén, és elmondta, honnan az álneve

Racing News 365, Motorsport
Valóban rekordot döntött, de nem ez volt a fő célja Max Verstappennek a Nordschleifén. De honnan jött a Franz Hermann álnév, és mik a jövőbeli tervei?

Napokra beszédtémát szolgáltatott Max Verstappen a két F1-es hétvége közötti üresjáratban azzal, hogy múlt pénteken részt vett egy GT3-as teszten a Nordschleifén. A német NLS-sorozat hivatalos gyakorlásán pattant be az Emil Frey Racing-csapat által felkészített Ferrari 296 GT3-ba, és a hírek szerint már a második gyorskörén megdöntötte a pályacsúcsot. Imolában végre maga Verstappen is a média elé állt, így a csütörtöki sajtónapon faggathatták a tesztjéről.

A négyszeres világbajnok mindenekelőtt tisztázta, miért választotta a Franz Hermann álnevet.

„Kértek egy álnevet, és azt mondtam, legyen olyan németes, amennyire csak lehet. Magam találtam ki, és az NLS szervezői engedték, hogy álnéven vegyek részt. Máskülönben az emberek reggel nyolckor felkelve máris tudták volna, hogy a nevem ott a nevezési listán. Tudtam, hogy amint ott leszek, már mindenki észre fog venni, de ez normális. Így viszont legalább nem voltam rajta a nevezési listán, így reggel nyolc-kilenc táján minden egészen nyugodt volt”

– magyarázta Verstappen.

Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

A célt tehát nem a rejtőzködés, csak egy kis nyugalom jelentette, ami össze is jött neki. Aztán miután már autóban ült, annál nagyobb volt a felbolydulás. Eddig csak beszámolókból hallhattuk, hogy Verstappen új GT3-as pályacsúcsot ment – most ő is megerősítette. A hivatalos csúcs 7 perc 49,5 másodperc ebben a kategóriában.

„Igen, jobbat mentem, de nem azért voltam ott, hogy megmutassam, képes vagyok megdönteni a pályacsúcsot vagy bármilyen rekordot. Csak szórakoztam, megtanultam a pályát a csapattal, mert korábban nem voltak ott. Számukra a nagy álom a huszonnégy órás verseny, szóval jó volt, elkaptuk a ritmust, és a körülményekkel is szerencsések voltunk, mert szép napos idő volt.”

A Red Bull versenyzője megerősítette, vannak tervei a GT-versenyzésben és a Nordschleifén, és szeretné megszerezni az ottani versenyzéshez szükséges engedélyt. „Szeretném teljesíteni a huszonnégy órást a jövőben, ezért is csinálom ezt a sok mindent: felkészülésként, egy kis tapasztalatgyűjtésként, hogy a jövőben ne legyen rá szükség. Egyeztetünk a szervezettel arról, hogyan csináljuk, mert én be vagyok táblázva. Beszélünk velük, mert tudom, hogy mi kell hozzá, de nem azt nem tudom, hogy mikor kerülhet rá sor.”

Az Auto Motor und Sport azt írta, szeptember közepén egy dupla verseny ideális lehetőséget kínálhat Verstappennek a szükséges engedély megszerzésére. „Nos, nem tudom, hogy ez lehetséges-e. De amúgy is egyeztetünk” – mondta a címvédő, aki a tévés interjúk során azt mondta, pár éven belül szeretne indulni a 24 óráson.

Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

Verstappen az egyik abszolút kedvenc pályájának tartja a régi Nürburgringet. Tavaly a Red Bull F1-es bemutatót tartott a ringen, ám őt tudatosan nem engedte autóba ülni, mondván, úgyis rámenne a pályacsúcsra… „Akkor valóban F1-es autóról volt szó. Ez most egy GT3-as. Ez a szenvedélyem. Az idei évtől már van saját GT3-as csapatom is, és szeretnék több információt gyűjteni erről. De ez végső soron az én magánidőm.”

A kérdésre, milyen lenne a pálya egy F1-es masinával, elmondta: „A mai autókkal lehetetlenség lenne. A pálya túlságosan buckás ehhez, és túlságosan nagy a kompresszió. Vezetés közben az igazat megvallva a GT3-as tempót tökéletesnek találtam. Minden, ami ennél gyorsabb, már kissé veszélyes lenne.”

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

További tartalmak