Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Verstappen: Megelőzött és lehagyott egy McLaren – ez mindent elmond…

Verstappen: Megelőzött és lehagyott egy McLaren – ez mindent elmond…

F1, Sky Sport
Fejlesztések ide vagy oda, a Red Bull nem érzi úgy, hogy közelebb került volna a McLarenhez Imolában.

Hetek óta emlegette a Red Bull az Imolára szánt fejlesztéseket. Helmut Marko tanácsadó már a bahreini vereségük után kijelentette: elő kell állniuk újításokkal, és azoknak hatásosnak kell lenniük, máskülönben nehéz lesz harcban maradniuk a bajnokságban a McLarenekkel.

Pénteken pályára vitték a megújult padlólemezüket, diffúzorukat és az átalakított borításukat, a nap végén viszont nem tűntek elégedettebbnek, mint az eddigi péntekeken általában. Max Verstappen az első szabadedzésen kezelhetetlennek érezte az autó hátulját, több látványos megcsúszása is volt emiatt. A második gyakorlásra valamennyit szelídítettek az RB21-esen, de az továbbra is nehezen vezethetőnek tűnt. Bajnokuk az ötödik időeredménnyel zárta a napot, Oscar Piastritól 0,442 másodpercet kapott. A holland sem az egykörös, sem a hosszú etapos tempóval nem volt elégedett.

„Sok mindent kipróbáltunk. Pár elem jobban működött, de összességében pillanatnyilag nem vagyunk elég gyorsak” – értékelt a címvédő.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Megkérdezték, milyen szinten áll az önbizalma, mennyi esélyt lát rá, hogy a McLaren kihívói legyenek. „Pillanatnyilag nem áll valami magas szinten. Mindenképpen javítanunk kell a kanyaron belüli egyensúlyon, gyorsabbnak kell lennünk. Ugyanez áll a hosszú etapokra is.”

„Meg is előzött egy McLaren – szerintem ez sokat elárul. Utána el is húzott… Szerintem a többi csapathoz viszonyítva is nehéz helyzetben voltunk ma”

– jelentette ki.

Verstappen nem nyilatkozott a fejlesztésekről, a csapat tanácsadója, Helmut Marko megtette. A német Sky Sport kérdésére, milyennek értékeli a napot, sokatmondó választ adott.

„Kijózanító volt. A McLaren a jelek szerint továbbra is négy tizedes előnyben van. Ezen a pályán ez nagyon-nagyon sok. Ugyan elértünk valamit a fejlesztéseinkkel, de alapvetően nem kerültünk sokkal közelebb. A beállításokkal és a részletekkel talán még javulhatunk, de a McLaren továbbra is teljes fölényben van.”

„Alapvető problémánk van a tavalyi év óta. Az első edzésen az volt a pozitívum, hogy nem volt alulkormányzás. Ez volt az egyik fő panasz. Ugyanakkor felléptek más problémák. Ha a harmadik szabadedzésre ezt sikerül rendezni, akkor talán jobbak leszünk, de a McLarennel szembeni lemaradás egyértelműen túl nagy” – mondta ki nyíltan Marko.

Megkérdezték, csalódást jelent-e az új csomagjuk. „Miamiban hét tized és egy másodperc között volt a hátrányunk. Itt most úgy fest, négy tizedre vagyunk. Ez azt jelenti, hogy sikerült előrelépnünk. Meglátjuk, hogyan alakul az időmérő és a verseny, és milyen lesz a gumikopás. Ez úgy tűnik, jobb lett.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Marko pozitívumot is talált a napjukban: Cunoda a második edzésen egy tizeden belül volt Verstappenhez képest, és jól boldogult a beállításokkal. A 8.-ként záró japán összességében nem is panaszkodott.

„Rendben volt. Nyilván nem top ötös vagy top hármas eredmény, szóval lesz még dolgunk, de azért jó nap volt a mai” – mondta Cunoda. „Nehéz lesz holnapig megoldanunk. Ismerjük a korlátainkat. Az első hosszú etapunkat teljesítettük még csak, és látunk pár korlátot itt is. Ez talán komolyabb, mint egy körön. Meg kell találnunk a kompromisszumot holnapra az egy körös és a hosszú etapos teljesítmény között.”

A kérdésre, meglepi-e a McLaren előnye, elmondta: „Korai még megmondani, mekkora a különbség a McLarenhez képest. A második edzésen közelebb szoktunk lenni, az időmérőre és a versenyre javulnak. Megvizsgáljuk, min kéne javítanunk, és én is próbálok javulni.”

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak