Így válik teherré a hazai verseny. A Ferrari extra energiát is meríthetne a tifosi támogatásából az idei első olaszországi hétvégén, ám olyan eredmények után, amiket az Emilia-Romagna Nagydíjának szombati időmérő edzésén értek el, inkább csak kínosabbá tette a helyzetet, hogy mindezt odahaza produkálták.
Idén először mindkét versenyzőjük elvérzett a Q2-ben. Charles Leclerc a 11., Lewis Hamilton a 12. rajtkockát szerezte meg a vasárnapi versenyre. Hamiltont váratlanul érte ez a leszereplés, mert elmondása szerint az időmérőig úgy gondolta, végre sínen voltak…
„Ez kemény! Rendkívül le vagyok sújtva, hogy képtelenek voltunk továbbjutni. Úgy éreztem, nagyon sokat léptünk előre a hétvégén, az autót alapvetően jobbnak éreztem. A fékek jobbak voltak ma, az egyensúly igazán jó volt, és a Q2 első körén igazán jónak tűnt, aztán amint feltettük az új gumikat, valamiért nem volt több tapadásunk ahhoz, hogy gyorsuljunk. Mindenki másnak sikerült bekapcsolnia a gumikat. Meg kell vizsgálnunk ezt.”
„Lesújtó látni ezt, mert a garázsban mindenki olyan keményen dolgozik. Ez az első olaszországi versenyem a Ferrarival, és nem jutok a Q3-ba – ez mindenképpen keserű érzés”
– mondta csalódottan Hamilton.

Miközben Leclerc úgy érzi, a mostani blama is annak bizonyítéka, hogy nincs elég potenciál az SF-25-ösben, Hamilton szerint ennél többre lennének képesek, ha megfelelően működésre tudnák bírni az ezen a hétvégén debütált 6-os gumikat.
„Nem hinném, hogy itt tartana az autó. A hétvége során szép előrelépést tettünk, de az eredmény ezt nem mutatja meg. Úgy érzem, az autón minden módosításunk helyes volt, de egyszerűen a végén nem tudtuk bekapcsolni a gumikat. És Charles-nál is ez volt. Meg kell vizsgálnunk ezt. Így nehezebb lesz a versenyünk, de dolgozunk tovább.”
„Szerintem ezen a hétvégén előreléptünk, csak valamilyen oknál fogva ez nem mutatkozik meg. Fogalmam sincs, miért.”
„Nézem, milyen gyorsan megy át Max a kettes és hármas kanyarokon, és mi egyszerűen nem tudjuk utána csinálni. Felraktuk az új lágyat a végén, és valamiért nem kelt életre, nem jött az extra tapadás. Komolyan úgy gondoltam, hogy tovább fogunk jutni, mert az autó életre kelt. Látva, hogy ezek a fickók 14,7-es kört mennek… mi 15,7-et mentünk, és ez sok idő…” – fogalmazott a hétszeres világbajnok.

Hamilton szerint egy kiút lehet a mostani helyzetből:
„Több fejlesztés kell. Nem vagyunk az elvárt szinten. A McLaren hat-tíz kilométer/órával gyorsabb a kettes kanyarban, és mi nem tudjuk ugyanezt. Egyszerűen dolgoznunk kell az autón, mennünk kell tovább, és remélhetőleg a srácok találnak valamit.”
Hiába tűnt jónak a Ferrari versenytempója pénteken, Hamilton nem hiszi, hogy a 12. rajthelyről elérhető jó eredmény. Legalábbis kavarodás, biztonsági autók és némi szerencse nélkül. „Sok a ’ha’. Ezen a pályán nehéz előzni, ezért nehéz lesz előrébb jutni. Keményen kell küzdenünk ahhoz, hogy előrébb jussunk. Már a legjobb tízbe kerülni is nehéz lesz, hát még előrébb jutni a tízen belül, mert sok gyors autó van előttünk.”
„Ez nem egy jó pálya a versenyzés szempontjából. Vezetni rajta egy körön nagyszerű, de előzni… A DRS-vonatban nem lesz túl sok mozgás holnap. De mindenki lágyabb gumikon van, szóval meglátjuk, mire leszünk képesek. A versenytempónk érzésem szerint jó lehet, ezúttal az erős volt.”