Füstölögve szállt ki Charles Leclerc a Ferrarijából az Emilia-Romagna Nagydíja után. A tempója alapján ígéretesen indult a vasárnap délutánja, de igencsak félresiklott. A futam elején lendületes felzárkózásba kezdett a közepes gumin. A harmadik körben Pierre Gasly a kavicságyba sodródott, miközben hiába próbálta feltartani őt, aztán a stratégiával is agresszív irányt választottak: Leclerc már 12 kör után friss gumikat kapott.
Utólag tudható, ez nem volt a legjobb döntés, ám a visszakapaszkodás még így is összejöhetett volna, ha a virtuális biztonsági autó nem a legrosszabb időpontban jön számára, majd nem követi még egy igazi biztonsági autós fázis is, amin már nem volt milyen gumit az autójára rakni.
Leclerc ugyan a 4. helyre került azzal, hogy nem állt ki ekkor, de 17 körrel régebbi gumikon volt, mint Alexander Albon vagy Lewis Hamilton. „Nem vagyok én pesszimista, de nem biztos, hogy pontszerző leszek. Hihetetlenül nehéz lesz újraindítani ezeket a gumikat” – jelezte még az újraindítás előtt aggodalmaskodva a csapatának.

Nem tévedett. Pár körrel az újraindítás után Albon agresszíven támadni kezdte, ő pedig kétségbeesetten védekezett. A Tamburellóban ki is tessékelte a külső ívről támadó Williamst a kavicságyba. Az FIA vizsgálta az esetet, de végül nem büntetett. Azért sem, mert az utolsó körben a Ferrari arra kérte Leclerc-t, hogy engedje el a brit-thait. Mivel előtte Lewis Hamiltonnak is utat adott, így a 6. helyen ért célba.
„Mindent megtettem Alex ellen, hogy magam mögött tartsam. Tudom, hogy a határon volt, mindent beleadtam. Egyszerűen frusztráló volt. Régi gumikon voltam, sokat csúszkáltam rajtuk, és nagyon szenvedtem. Kár érte”
– mondta Leclerc az M4 Sport tudósítójának, Ujvári Máténak, aki hiába próbálta meggyőzni arról, hogy az időmérős 11. hely után ez nem is rossz eredmény. „Nem, ez csak egy hatodik hely. Nem örülök neki” – felelte.

A brit Sky Sportsnak elárulta, nem bánta meg a megmozdulásait, sem a Gasly ellenit, sem az Albon ellenit, mert kényszerhelyzetben volt. „A verseny előtt elmondtam: ez olyan futam lesz, amin szívből kell versenyezned, és kicsit ki kell tenned a könyöködet. Amikor így van, akkor nagyon a határon vagyok, néha talán túl is mentem rajta, de amikor a tizenegyedik helyről indulok…”
„Versenyzőként nem tudom elfogadni a jelenlegi helyzetünket. Kockáztattam. Nem hinném, hogy Pierre ellen hibás lettem volna. A határon volt, és csak versenybaleset volt. Alexszel úgy gondolom, a feszegettem a határokat a jelenlegi szabályokkal. Vissza kell néznem még, de semmit sem bánok. Mindent beleadtam, és abban a pillanatban tudtam, hogy nagyon nehéz lesz, amikor nem álltam ki a második biztonsági autó idején.”
Leclerc az utolsó körökben dühösen kérte a csapatát a rádióban, hogy szóljanak az elé kerülő Hamiltonnak, hogy adjon neki DRS-t az Albon elleni védekezéshez. Utólag belátta, nem volt reális a kérése. „A kijelzőm alapján azt hittem, az utolsó kör jön, és azt gondoltam, Lewis már semmiképpen nem kaphatja el Oscart. De valójában még két-három kör volt hátra, és a csapat elmagyarázta ezt nekem, és megértem. A csapat úgyis azt kérte tőlem, hogy engedjem el Alexet.”
Leclerc balszerencsés versenyen van túl, és érezhetően nagyon frusztrált is a Ferrari versenyképessége miatt. „Nagyon bosszús voltam a biztonsági autók miatt. Az első teljesen rosszkor jött a stratégiám szempontjából, a második borzalmas volt, mert nem tudtam kihasználni, mivel nem maradt már gumim. Frusztráló nap volt, de ez van. Mindig bosszantó lesz, ha a negyedik-ötödik-hatodik helyekért harcolsz. Tudom, már eleve érzem, hogy frusztráltan vezetek. Zavaró” – ismerte el.