A harmadik rajtsorból várja Carlos Sainz az Emilia-Romagna Nagydíját (14:25, M4 Sport). A Williams versenyzője újabb házon belüli időmérős sikert könyvelt el a szintén Q3-ba kerülő Alexander Albon ellen, és megerősítette, amit az utóbbi hetekben már láthattunk tőle: a kezdeti átállási nehézségek után végre igazán belelendült a Williamsnél.
Sainz a 6. rajtkockában kötött ki, mindössze 0,001 másodperccel maradt el az ötödik Fernando Alonsótól – de legyőzte például volt csapata, a Ferrari mindkét versenyzőjét. A vörösök hazai pályán idén először búcsúztak a Q2-ben két autóval: Charles Leclerc a 11., Lewis Hamilton a 12. helyen végzett.
„Nem foglalkozom más csapatokkal, csak a sajátommal, és az enyém fejlődik. Ezt kell most ünnepelnünk, és mennünk kell tovább ebbe az irányba” – jelentette ki Sainz, aki nem akart kárörvendeni az őt elküldő csapata gyengélkedésén.
A brit Sky Sportsnak mindenesetre elismerte, tavaly nem gondolta volna, hogy a Williamsszel előrébb lesz, mint a Ferrarival lehetne.
„Próbálok nem figyelni rá, mi megy más csapatoknál. Közben ha egy éve azt mondták volna, hogy Imolába érve a hetedik versenyemen első leszek a Q2-ben, a Ferrari pedig kiesik, azt nem hittem volna el.”
„Ez azt jelenti, hogy csapatként valamit jól csinálunk, szépen fejlődünk, lépésről lépésre. Ez csak a hetedik versenyem, de már most nagyon közel vagyok az autó határaihoz. Közben a beállítási irányunk is jó a visszajelzéseim alapján, amiket az első versenytől adtam a csapatnak, és fejlesztések nélkül is javultunk. Ez tesz boldoggá, és a Williams ezért szerződtetett. Úgy érzem, jó irányba haladunk, és komoly potenciált látok ebben a csapatban” – mondta büszkén.

Sainz elismerte, a Q3-as köre nem volt tökéletes, ezúttal viszont nem bánkódik túlzottan emiatt. „Nagyon boldog vagyok, de talán nem is kéne, mert tudom, hogy az autóban ma benne volt az 1:15,1-es, 1:15,0-s köridő, hiszen a Q2-ben ennyit mentem. A Q3-ban 1:15,4-et mentem úgy, hogy a kivezető körömön nagy volt a forgalom. Nagyot harcoltunk, hogy felérjünk a végén, és kihasználhassuk a pálya javulását és a szélárnyékot. Ez elrontotta a Q3-mamat. De nem bánom ezt igazán, mert látom az autóban és a magamban rejlő potenciált, és annyira egy voltam az autóval, hogy az ötödik és hatodik hely közötti különbség számomra nem elég nagy ahhoz, hogy amiatt legyek csalódott, hogy nem hoztam ki belőle a maximumot. Örülök, nagyon fontos nap volt ez.”
„A jó hír, hogy tudtam, ez a Q2-es köridő megismételhető. Egy jó kivezető körrel meglett volna. Ez volt ma a határ az autóval.”
„A gond az volt, hogy kockáztattunk, az utolsó autó akartunk lenni. Azt mondtuk, legyünk utolsók, használjuk a pálya javulását, a szélárnyékot, és talán a legjobb négybe, háromba kerülünk. De ez nagyon visszaütött: négy tizeddel voltunk lassabbak, mint kellett volna. De csak egy hely múlt rajta, nem számít. Büszke vagyok a gyorsaságunk miatt. Egy tempós pályán vagyok magabiztos. Nagyon jó jel, hogy a hetedik versenyemen ennyire gyors vagyok”
– mondta a spanyol.

Sainz szerint egyértelmű volt, hogy a közepes gumikon jobb körök érhetők el az időmérőn, mint a lágyon, ők mégsem akarták megkockáztatni a használatukat. „Tudjuk, hogy a közepes egy-két tizeddel gyorsabb volt, de fegyelmezettnek kellett lenni, és nem használni ezt az egy-két tizedet, hogy legyen egy új gumink holnap. Aki ma használta, annak holnap használt gumin kell rajtolnia. Meglátjuk, mi térül meg jobban: az időmérős egy-két tized, vagy az, hogy van egy új gumid a versenyen, és jobb lesz a tempód.”
A versenyen próbálja tartani a helyét, de tudja, hátulról többen is fenyegetést jelenthetnek rájuk. „Mindenképpen próbálok optimista maradni. Norrisig szerintem mindenki más ligában van, de a legjobb ötbe-hatba kerülésre egyértelműen van esélyünk. Meglátjuk, milyen gyorsak lesznek a Ferrarik és Antonelli. És meglátjuk fogunk-e harcolni velük, vagy a legjobb ötbe kerülésért harcolunk és előttük érünk célba” – tekintett előre.