Szezonbeli második győzelmét aratta Max Verstappen és a Red Bull, de ami most ennél is fontosabb nekik: az eddigi legjobb formájukat mutatták 2025-ben. Az imolai versenyt nemcsak megnyerték, legyőzték rajta a McLarent. Jobb tempóval, jobb gumikezeléssel, úgy, hogy egy pillanatig sem érezték magukat igazán veszélyben.
Helmut Marko tanácsadó azt mondta, nagyjából egy év toporgás után végre érdemben előreléptek az autójukkal. Érdekesség, hogy miközben ő a hétvégén bevetett fejlesztéseiket dicsérte, Verstappen az időmérő és a verseny után is visszafogottan beszélt az újítások által jelentett előrelépésről, és azt mondta, hogy a tényleges előrelépést új beállítások hozták, amiket mostantól többször szeretnének alkalmazni.
E két dolog nem mond ellent egymásnak. Christian Horner csapatfőnök szerint az utóbbi versenyeken több lépésben bevezetett új megoldásaikkal nem a nyers teljesítményt akarták javítani, inkább a beállíthatóságot és a vezethetőséget.
„Kezdjük megérteni. Ezekkel a fejlesztésekkel elsősorban az autó karakterén akartunk javítani, nem magán a leszorítóerőn. Remélhetőleg sikerült megoldást találni bizonyos sajátosságokra, és ez biztató a következő versenyekre nézve”
– mondta Horner.

„Egyértelműen sikerült javítanunk az autó teljesítményén, és sikerült jobb tartományba hoznunk az autót. Amint vége a csúszkálásoknak, már jobban tudod kezelni a gumik hőmérsékletét, és ez igazán biztató. Az első etap igazán ígéretes volt, mert láthattuk, Max jobban beosztotta a gumikat, mint mögötte mások, és nagyon okosan versenyzett, miközben még így is ki tudott építeni egy előnyt. Ez mindig jó helyzet. Hosszú távon jók voltunk, és hosszú idő óta nem voltunk ilyen helyzetben.”
„A következő etap már arról szólt, hogy óvatosan bírd működésre a gumikat, és ne terheld őket. A vége egy tízkörös etap volt a célig, és igazán oda tudott taposni. Szóval a tempó, a gumikezelés, a kopás mind nagyon jó volt ma” – értékelt a brit.
Erősebb Red Bull vagy gyengébb McLaren?
Mindez úgy hangzik, mintha a Red Bull áttörést ért volna el az autójával, illetve a fejlesztéseivel. Verstappen ennek ellenére a futam után nem ugrált örömében, és jelezte: túl sok gyenge versenyük volt idén ahhoz, hogy elhiggye, ez fordulópont. Kiemelte, Imola eleve feküdt az autójuknak, ami idén eddig a gyors kanyaros pályákon működött jól.
Érdekesség, hogy Pierre Waché technikai igazgató is fékezte az örömöt a verseny után. A francia szerint a mostani előnyük nem pusztán az RB21-es javulásának volt köszönhető, hanem a McLaren visszaesésének is.
„Nem vagyok biztos benne, hogy ez (az új csomag) nagy javulást hozott, de a jó irányba indultunk. Talán azon lepődtünk meg kicsit, hogy a többiek nem voltak jobbak ennél”
– mondta a szakember. „Most kicsit mások voltak a körülmények, mint pénteken. Az aszfalt melegebb volt, és ennek az ellenfeleinkre nagyobb hatása volt, mint ránk, ami meglepett minket.”
Horner is felhívta erre a figyelmet. „Meglepődtünk a McLaren gyengélkedésén. Tegnap nagyon jó tartományba hoztuk az autót, és Max nagyon elégedett volt az egyensúllyal, hagyatkozhatott az autó hátuljára. Ez mindenképpen pozitívum volt, amit átmentettünk a versenyre is. Jobb tartományban volt az egyensúly.”

Feltűnő változás volt a korábbiakhoz képest, hogy ezúttal a Red Bull bánt jobban a gumikkal. Emögött a Red Bull szerint szintén egyszerre áll a McLaren gyengébb teljesítménye és az ő erősödésük. „Pénteken a McLaren nagyon-nagyon gyorsnak tűnt a hosszú etapokon, míg nekünk talán tavaly Brazília óta nem volt ennyire jó a tempónk a versenyen. Az persze egy esős verseny volt. Nagyon hosszú idő után először tudtunk meglépni és legyőzni a McLarent a gumikopásban. Ez nagyon ígéretes. Nagyszerű eredménye a színfalak mögött zajló kemény munkának.”
Waché úgy véli, valami változott Miami óta, de a pénteki szabadedzésekhez képest is. „Más mechanizmus szerint zajlott a kopás. A gumikopás és a gumik felülete teljesen más volt, mint amit pénteken láttunk” – mondta a technikai igazgató, majd a kérdésre, mi változott, mosolyogva felelte: „Akkor sem mondanám el, ha tudnám.”
Lando Norris szintén tett utalást a más jellegű kopásra. Ő arról beszélt, hogy míg Miamiban túlmelegedtek a hátsó gumik, és ezzel használódtak el, Imolában egyszerűen csak koptak, és ebben jobb a Red Bull a McLarennél.
Waché abban biztos, hogy a megújult autójuk és az új beállítások sokat segítettek a gumik kezelésében. „A beállításunk sokat javult. Az új csomag egy lehetőséget kínál ennek további javítására. Elsősorban a versenyen, nem annyira az időmérőn. Egy körön talán most hiányzott egy kicsi” – mondta.

Akár ők javultak nagyot, akár a McLaren láttatta nagyobbnak a javulásukat, a Red Bullnál mindenképpen történt előrelépés, és ennek most igazán örülhetnek. Horner szerint kezd megmutatkozni a sok munka eredménye. „Összességében jobb a tapadás, és jobban értjük. A technikai csapat ezen dolgozott olyan keményen. Ez a második győzelmünk, és talán Dzsiddában is nyernünk kellett volna. Nagyon jó hétvége volt ez, és most kezdünk lendületbe jönni, ami fontos a bajnokság ezen szakaszában” – emelte ki.
Waché azért még nem mer fordulatról beszélni. „Versenyképesek voltunk Japánban, aztán rosszul mentünk Bahreinben és Miamiban. Semmi sem biztos, főleg úgy, hogy ők is fejlesztik az autójukat, és nagyszerű autójuk van. Teljes gőzzel dolgoznunk kell tovább” – figyelmeztetett.