Sosem hittük volna, hogy valaha is választ kapunk a soha senki által fel nem tett kérdésre: igen, Romain Grosjean magasabb Mickey egérnél… Talán kicsit abszurdnak tűnik, de ez a valóság: Walt Disney leghíresebb karaktere a barátaival ugyanis hamarosan megérkezik a Forma–1-be.
Nem vicc, és nem mese, hanem nagyon is komoly projekt: a Forma–1 kedden bejelentette, hogy 2026-tól együttműködik Mickey egérrel, és az ő segítségével próbál még népszerűbbé válni az új, fiatal közönség körében.
Az F1 jó ideje fáradozik a közönségének megfiatalításán – eredménnyel. Az adatok szerint az EU-ban és az Egyesült Államokban több mint 4 millió 8 és 12 év közötti gyerek követi a királykategória eseményeit, miközben a népszerű közösségi oldalakon, a TikTokon és az Instagramon a követőik 54, illetve 40%-a 25 év alatti. E folyamatnak kívánnak most egy újabb lökést adni azzal, hogy 2026-tól kezdve összekapcsolják a Forma–1 és Mickey egér márkáját. Hogy pontosan mivel készülnek, azt még nem részletezték, csupán annyit, hogy a híres mese, a Mickey és barátai a következő évtől új, F1-es tartalmakkal, élményekkel és termékekkel rukkol elő. És mindezt a korábbi F1-es versenyző, Romain Grosjean társaságában jelentették be.
„A Disneyvel való együttműködésünk kiváló lesz, hiszen bemutatjuk a szurkolóinknak Mickey és barátainak világát, és fordítva. Ez tökéletesen illik a stratégiánkba, mellyel szeretnénk kilépni a sport világából, hogy szélesebb piacot érhessünk el, és cserébe bemutassuk a Disneyt a mi 820 milliós nemzetközi közönségüknek”
– közölte Emily Prazer, az F1 kereskedelmi ügyekért felelős igazgatója, aki határokat feszegető új szórakozási lehetőségeket és izgalmakat ígér ezzel az együttműködéssel.
Disney x @f1 🏎️ Coming 2026
Gear up for a new #MickeyandFriendsxF1 collaboration kicking into high-speed next year. pic.twitter.com/nryDG6FFyE
— Disney (@Disney) May 20, 2025
A Forma–1-től nem ez az első kezdeményezés, amivel próbál jobban betörni a fiatalság világába. Tavaly többek között a Hotwheelsszel és a Legóval is együttműködési megállapodást jelentettek be, utóbbi márkától pedig nagyszerű marketingfogásnak bizonyult, hogy a Miami Nagydíjon életnagyságú Lego-autókba ültette a versenyzőket a versenyzőparádén – mely őrült mókázásról aztán bőséges közösségi médiás tartalmakkal is szolgáltak később.