A boxutcából rajtolt, a 10. helyen ért célba Cunoda Juki a vasárnapi Emilia-Romagna Nagydíján. Pontszerzésének Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is örült. Éppen az osztrák ORF csatornának adott értékelő interjút a leintés után, amikor a japán versenyző mögötte visszatért a motorhome-jukba. Marko elfordult a mikrofontól, majd gratulált Cunodának.
„Szép volt! De legközelebb a baleset nélkül, ha lehet!”
– mondta mosolyogva a tanácsadó versenyzőjének.
Az osztrák hangulata elárulta, Cunodának a pontszerzéssel sikerült valamelyest jóvá tennie az időmérő edzésen történt balesetét, amit Marko egy nappal korábban még fájó csapásnak nevezett, mondván, ezen a triplahétvégén szűkösen vannak a pótalkatrészekből. Cunoda is úgy érezte, ez valamelyest szépítette a hétvégi összképet, ugyanakkor még mindig bosszantotta a Q1 legelején elkövetett hibája.

„Nem volt könnyű, de közben… nos, több pontot akarok szerezni” – mondta elgondolkodva Cunoda az M4 Sport riporterének, Ujvári Máténak. „A hétvége eleje egészen jól alakult, közel voltam Maxhoz, aztán egy hatalmas hibát követtem el szombaton.”
„Igazán frusztrált ez az éjszaka, aludni sem sokat tudtam. De legalább adtam valamit a csapatnak. A szerelők nagy erőfeszítéseket tettek, hogy megjavítsák az autómat. Ha nem szereztem volna pontot, semmit sem ért volna. Örülök, hogy legalább visszaadhattam nekik valamit.”
Kérdésünkre, mennyire volt nehéz visszaülnie az autóba egy ilyen nagy bukfenc után, Cunoda csak megvonta a vállát. „Nem volt. A bosszúság elég energiát adott. Pontosan tudtam, hogy mi történt, és ez jó. De nem – motivált voltam.”
Az autótörésével az utolsó rajtkocka lett az övé szombaton, csapatának viszont új utascellát és új motoregységeket kellett adnia neki a versenyre. Christian Horner csapatfőnök szerint hajnali 2 óráig dolgoztak a javításon.

Igazi örömre az egy pont megszerzése ellenére nem volt oka a japánnak, hiszen úgy érezte, ennél jobb eredményre is képes lett volna a hétvégi tempója alapján. Pénteken csupán egy tizedmásodpercre volt Max Verstappentől. A harmadik szabadedzésre aztán visszaesett, ezért jelentős módosításokat hajtottak végre az autóján az időmérő előtt. Ez fogott ki rajta: úgy kezdte egyből feszegetni a határokat a Q1-es első körén, hogy azt sem igazán tudta, hogyan reagál az autója a változtatásokra.
„Őszintén szólva az egykörös tempó egészen jó volt. A második szabadedzésig egészen közel voltam Maxhoz. A harmadikon nem volt sok lehetőségem sok kört menni, de az időmérő előtt egészen magabiztos voltam. Ez csak rosszabbá tette a helyzetemet, mert túl magasak voltak az elvárásaim magammal szemben, és próbáltam már a Q1 első körén hősködni, ami teljesen felesleges volt.”
„Most vissza kell lépnem egyet, és komolyan el kell gondolkodnom rajta. Legközelebb mindenképpen jobban kell csinálnom” – állapította meg Cunoda az F1 TV-nek.