Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Felőrölte Antonellit a hazai verseny felhajtása

Felőrölte Antonellit a hazai verseny felhajtása

Boxutca, Sky Sports
Elaprózta magát a hazai hétvégéjén Andrea Kimi Antonelli, és ez a pályán nyújtott teljesítményére is kihatott. Újabb fontos leckét tanult meg.

Nem ilyen hazai futamról álmodott Andrea Kimi Antonelli. A Mercedes újoncának Miami után Imola sem alakult az elképzelései szerint, igaz, ezúttal a bajok már az időmérő edzésen kezdődtek. Míg két héttel korábban sprintpole-lal és egy harmadik rajthellyel ágyazott meg egy – végül el nem ért – jó eredménynek, most már a rajt előtt rosszak voltak a kilátásai, mivel szombaton a Q2-ben kiesett a kvalifikáción, és csak a 13. rajthelyről indulhatott.

Antonelli a verseny első felét azzal töltötte, hogy konokul maga mögött tartotta a múltat, vagyis mercedeses elődjét, Lewis Hamiltont, akinek 34 körébe telt átverekedni magát rajta. A versenye aztán ezek után már nem tartott sokáig: 12 körrel később gázpedálproblémák miatt félre kellett kormányoznia a Mercedesét, így F1-es pályafutása során először feladott egy versenyt.

„Amikor közepesre váltottam, pár kör után gondom adódott a gázpedállal. Szerintem a szenzor lehetett az. A kör nagy részén nem volt százszázalékos, ami hatással volt a teljesítményre, főleg az egyenesben. Egy ponton pedig teljesen elszállt. Kár, hogy így végződött, de megeshet az ilyesmi. Monacóban én és a csapat is igyekszünk visszavágni” – nyilatkozta Antonelli az M4 Sport riporterének, Ujvári Máténak a kiesése után.

Andrea Kimi Antonelli (Fotó: Formula1/X)

Bár a kiesésről nem tehetett, a saját szerepét nem véletlenül hangsúlyozta ki. A hétvége elején ugyan azt mondta, nagyon oda fog figyelni, hogy a hazai hétvége nagy felhajtása ellenére is csak a lényegre koncentráljon, bevallása szerint ez egyáltalán nem sikerült neki, és ez visszavetette őt.

„Ez igazán intenzív hétvége volt érzelmi és mentális szempontból. Imádtam, hogy ennyire támogattak a szurkolók, mert noha nehéz hétvége volt ez, ők végig szurkoltak nekem. Ezért igazán hálás vagyok! Ugyanakkor jó lecke is volt, mert úgy érzem, nem végeztem jó munkát az energiám beosztásával, és ennek volt hatása vezetésre is”

– ismerte el az M4 Sportnak.

E problémáról a brit Sky Sporsnak később elárulta: „Nem adtam magamnak elég időt, és ezt a hétvégém sínylette meg, mert lényegében csak elpazaroltam az energiámat bizonyos esetekben, és ennek az autóba visszatérve a teljesítményemre is volt hatása. Innen nézve ez jó tanulság volt, főleg Monza előtt. Az európai szezon jön, de most sokkal nyugodtabb lesz.”

Antonelli a verseny elején azért így sem teljesített rosszul. A Hamilton elleni csatát élvezte. „Az első etapon DRS-vonatban voltunk, és mivel nem volt jó a végsebességünk, az egyenesben mindig kicsit hátrányban voltam. Jó etap volt, mert sikerült magam mögött tartani.”

Lewis Hamilton és Andrea Kimi Antonelli (Fotó: XPB)

„A probléma nélkül jobb lehetett volna a tempóm, de ettől még javítanom kell a vezetésemen, meg kell néznem a versenytempómat is. Főleg melegben, mert amikor hidegebb van, sokkal jobb a tempóm, és sokkal könnyebben kezelem a gumikat is. A melegben még dolgoznom kell ezen” – állapította meg az újonc.

A meleg egyébként általános probléma a Mercedesnél, George Russell is azt mondta a 7. helyezése után, hogy most már trendszerűen gondot okoz nekik a gumik megfelelő kezelése a meleg aszfalton, és ezen a nyár közeledtével sürgősen változtatniuk kell.

Borítókép: Andrea Kimi Antonelli (Fotó: Boxutca)

További tartalmak