Bizakodóvá tette a Red Bullt az imolai szombaton és vasárnapon mutatott erős formája, de egyelőre elhessegették a gondolatot, hogy ezzel fordulópontjához érkezett a szezonjuk. Nyilatkozataiban Max Verstappen, Christian Horner, Helmut Marko és Pierre Waché is elismerte, hogy tettek egy fontos előrelépést az autójuk beállítása, egyensúlya és gumikezelése terén, ugyanakkor a csapatfőnök és a technikai igazgató is megjegyezte: ezen a versenyen azért is nyerhettek úgy, ahogy, mert a McLaren gyengébb teljesítményt nyújtott, mint várták.
„Jobban meglepődtünk azon, hogy a McLaren nem teljesített úgy”
– mondta Horner a futamot követően.
Azt mindkét csapat említette, hogy az imolai pálya gyors kanyarjai kedveztek a Red Bull autójának, és hogy a gumikopás és az ezt befolyásoló körülmények is mások voltak, mint a McLaren-fölényt hozó Miamiban, a bikások azonban mintha azt sugallták volna, hogy egyéb tényező is közrejátszhatott.
Innen nézve érdekes fejleménynek tűnik, hogy utólag kiderült, az imolai hétvége előtt az FIA kiadott két új technikai direktívát.
E két direktíva egymástól független, eltérő területekre irányul, és önmagában egyik sem jelent „szabályváltozást”, csupán technikai kérdések tisztázásáról van szó az autó hasán lévő csúszólemezek és a gumik hűtése kapcsán.
Az első direktívában az FIA azt tisztázta, milyen anyagokat lehet használni az autók hasán lévő csúszólemezeknél, illetve hogyan lehet azokat felszerelni a padlólemezre. A hírek szerint van csapat, amely okos trükköket talált ki ezen az autó teljesítménye szempontjából meghatározó területen. Az FIA e tisztázással szeretné elejét venni, hogy a résztvevők trükközve engedhessék közelebb a talajhoz az autójuk hasát úgy, hogy közben megfelelnek a szabályoknak a padlólemez kopását mérő ellenőrzéseken.
Ez a szabályozást tekintve nem jelent újdonságot (a követelmények nem változtak), viszont az eddig alternatív megoldásokkal kísérletező csapatokat változtatásra kényszerítheti.

Az FIA második direktívája ugyancsak egy tisztázás, de azzal nem egy adott csapat valamely megoldására reagált a szövetség, hanem a hírek szerint a Red Bull megkereséseire. A Milton Keynes-iek az utóbbi hetekben többféle kérdéssel bombázták a szabályozókat, miközben próbálnak végére járni, hogyan hűti ilyen hatékonyan a hátsó gumikat a McLaren. Miamiban a wokingiak panaszkodtak is a vádaskodások miatt.
A Red Bull a csapatok bevett trükkjét alkalmazta: előállt technikai ötletekkel és lehetséges megoldásokkal, és arról érdeklődött az FIA-nál, hogy azok szabályosnak tekinthetők-e. Az efféle módszerrel az ellenfelek tulajdonképpen totóznak: körbelövöldöznek egy területet, remélve, hogy valamelyik lövésük talál, és azzal vagy megtudnak valamit az ellenfél titkáról, vagy visszavetik az ellenfél teljesítményét.
Hogy ebben az esetben történt-e ilyesmi, az homályos, az Imola előtt kiadott direktívával mindenesetre az FIA többféle technikai olyan megoldás és eszköz használatát kizárta, amik a kerekek és a gumik vízzel történő hűtésével és más rendszerekkel kapcsolatosak. Ezzel alapvetően a Red Bull megkeresésére válaszoltak, de mind a 10 csapatnak elküldték az erre vonatkozó új iránymutatást.
A McLaren tagadja, hogy bármelyik direktívának lett volna hatása rájuk. A The Race forrásai szerint a címvédő csapat nem kényszerült módosítani a csúszólemezein, és azt gyanítja, hogy ez a direktíva egy másik csapatra irányulhatott.
Ami a gumihűtési módszereket illeti, a McLarent elve védi, hogy Miamiban a verseny után az FIA alaposan megvizsgálta a fékdobjukat és fékhűtésüket, és jelezte, hogy mindent teljesen szabályosnak talált. A csapatnak ennélfogva nem is volt miért változtatnia a rendszerén Imolára.

Hogy a két direktívának volt-e bármi hatása a Red Bull és a McLaren között zajló küzdelemre, az a következő versenyeken mutatkozhat meg. Vasárnap Max Verstappen és Andrea Stella McLaren-főnök is kiemelte: Imola a Red Bull autójának erősségeit hangsúlyozta ki, így eleve szorosabb küzdelemre lehetett számítani közöttük.
A helyzetet bonyolítani fogja, hogy Monaco után Barcelona következik, ahol egy újabb technikai direktíva lép életbe: az első szárnyak rugalmasságára vonatkozó szigorítás. Onnantól valamennyi csapat rákényszerül a szárnyainak merevebbé tételére, ami több résztvevő szerint bizonyosan hatással lesz egyik-másik csapat teljesítményére. Hogy kiére milyen módon és mértékben, az viszont egyelőre megjósolhatatlan.