Az utóbbi időszakban gyakorivá váltak az egy kiállást hozó F1-es versenyek, köszönhetően az abroncsok tartósságának és működésük viszonylagos kiszámíthatóságának, valamint annak, hogy a csapatok vonakodnak a pályapozíciók feladásától egy-egy kockázatosabb taktikai húzás érdekében.
Az F1 és a Pirelli már a szezon elején kapott kritikákat emiatt, ezekre pedig gyorsan reagáltak is: több helyszínen is „lágyítottak” a gumikínálaton, bízva abban, hogy a csapatoknak több kiállást kell majd teljesíteniük és így megnő a taktika szerepe, izgalmasabbá válnak a megmérettetések. Az olasz cég motorsportrészlege most újabb ötlettel állt elő.
A tervek szerint néhány versenyhétvége esetében kihagynak egy keveréket a három választható közül: vagyis nem az egymást követő, például a C2-C3-C4 kombinációt, hanem egy ugrással kiválasztottat (például C2-C4-C6) szállítanak a helyszínre.

A cél az, hogy nagyobb különbségek legyenek a gumik között a teljesítmény és az élettartam szempontjából is és így a csapatok többször kényszerülnek bátrabb stratégiák alkalmazására. Ezt legkorábban az Osztrák Nagydíjon próbálhatják ki, a döntést pedig az F1 és a Pirelli hozza majd meg, miután felmérték a gyártási és a logisztikai lehetőségeket is.
A mintát egyébként a Forma–2-ből vették, ahol jó ideje sikeresen alkalmazzák az „ugrásos” módszert, vagyis azt, hogy nagyobb különbséget hagynak a keverékek között. Ez a nevelőszériában nagyobb taktikai változatosságot és érdekesebb futamokat eredményezett.
„Minden bajnokságból igyekszünk tanulni” – jelentette ki a Pirelli főmérnöke, Simone Berra. „A tapasztalatokat próbáljuk megosztani, és nem felejthetjük el, hogy végső soron a motorsportban végzett munkánk a közúti abroncsok fejlesztését is segíti. A modell, amit az F1-hez készítünk, felhasználásra kerül más, nagyteljesítményű közúti abroncsok fejlesztésénél is.”
„Minden tapasztalat hasznos, a Formula–2 pedig stratégia és keverékválasztás szempontjából eléggé közel áll a Formula–1-hez. Ott két keveréket használunk három helyett, egy kiállás van és rövidebbek a futamok, de az F2 jó iránymutatást ad azzal kapcsolatban, mit ültethetünk át az F1-be” – emelte ki.
