Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

„Az ilyen pályák miatt szerettem bele a versenyzésbe” – Verstappen a klasszikus pályák mellett

„Az ilyen pályák miatt szerettem bele a versenyzésbe” – Verstappen a klasszikus pályák mellett

F1
Zsinórban negyedszer nyert Imolában Max Verstappen – de könnyen lehet, hogy utoljára. A címvédő szerint fájó irányt vett az F1 a klasszikus pályáktól való elfordulással.

Nem megszokott, hogy amikor egy versenypálya szerződése lejár az adott szezon végével, az ott futott nagydíjhétvégén még csak nem is esik szó a jövőről. Imola jelen állás szerint nem rendelkezik hellyel a 2026-os F1-es versenynaptárban, és bár pár résztvevő beszélt a pálya elvesztésének lehetőségéről, árulkodó volt, hogy az F1-től és a szervezőktől nem hallhattuk hivatalos állásfoglalást vagy bármi jóval kecsegtető hírt.

Az olaszországi pálya a 2020-as COVID-járvány, és az F1 akkori leállása után térhetett vissza a versenynaptárba. A résztvevők szerették és újra megszerették, de mivel Olaszországnak ott van Monza is, és a versenyprogramot már így is túlzsúfolttá teszi a 24 futam és a sok érdeklődő, nem tűnik reálisnak a folytatás.

Max Verstappen vasárnap sorozatban a negyedik győzelmét aratta Imolában – és könnyen lehet, hogy az utolsót. A sikere után megkérdezték, mit szól az imolai búcsú lehetőségéhez, vagy akár ahhoz, hogy az olyan régi vágású pályák, mint Zandvoort és Spa, szintén kikerülnek, vagy háttérbe szorulnak az F1-es menetrendben.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

„Kár, hogy elveszítjük ezeket a pályákat. Persze megértem az F1 szempontjából. Van egy sportoldal és egy pénzügyi oldal. Ha azt akarod, hogy menjen az üzlet, és hogy népszerűbb legyen, akkor megértem.”

„Ha csak a vezetés élményéről beszélek, akkor ezek miatt a pályák miatt szerettem bele a versenyzésbe, és már a gokartban is így volt, mert ott is vannak különlegesebb pályák. Amikor elkezded nézni az F1-et, látod a tempót, hogy mennyire nehéz, milyen múltja van a sportnak bizonyos pályákon. Ezek érzelmi pluszt is adnak. Személy szerint bánom ezt, de mit is tehetnék…”

– mondta kissé keserűen a címvédő.

Ami az imolai sorozatát illeti, kiemelte, nem csak rajta múltak ezek a sikerek, de ettől még tényleg élvezettel versenyez az efféle pályákon. „Szeretek itt vezetni, de az határozza meg, milyen autód van. Az elmúlt években mindig jól működött itt. A mostani hétvége előtt nem igazán hittem, hogy nyerhetünk itt, de szombaton egy körön és szerencsére ma is versenyképesebb volt az autó. Élvezem, de az autónak is működnie kell” – fogalmazott.

Max Verstappen és George Russell (Fotó: XPB)

Verstappen az időmérő edzés után eközben arról is beszélt, hogy miközben a Forma–1 egyre inkább az utcai pályák felé fordul, a jelenleg autókkal ezt egyáltalán nem érzi jó iránynak.

„Sajnos nem gondolnám, hogy a jelenlegi autóink igazán jók lennének az utcai pályákon. Túl nagyok, túl merevek, túl nehezek. Nem igazán kelnek életre. Nem úgy, mint a 2016-osok. Tudom, az akkori köridők sokkal lassabbak voltak, de legalább az utcai pályákon is kicsit életre keltek. Használhattad a kerékvetőket, és működött. Ma mindent egy kicsit tompának érzel.”

„Egy ilyen pálya nagyon élvezetes. Sok a gyors kanyar, és a határt a kavicságy, a fű jelenti. Ez sokkal izgalmasabbá teszi, és nehezebb is jól csinálni” – állapította meg Imoláról a Red Bull-os.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak