Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Leclerc-t nem érdekelte, mit akar Hamilton – aztán miatta került kényszerpályára

Leclerc-t nem érdekelte, mit akar Hamilton – aztán miatta került kényszerpályára

Planet F1, Motorsport, Autoracer
A Ferrari szerint Charles Leclerc döntött úgy, hogy az imolai verseny hajrájában nem áll ki újra friss gumikért, ám a csapat rádiózása kicsit más képet sugall.

Kiszolgáltatott helyzetbe került Charles Leclerc a múlt vasárnapi Emilia-Romagna Nagydíján azzal, hogy több ellenfelével ellentétben nem cserélt kereket az utolsó biztonsági autós fázis alatt. Miközben mögötte Alexander Albon és Lewis Hamilton is friss gumikat kapott, az ő kezét megkötötte, hogy a korai első kiállásával két kiállásos stratégiára állt, és mire jött a biztonsági autó, már elhasználta a versenyen rendelkezésére álló közepes, illetve kemény szetteket.

Leclerc-t az újraindítás után Hamilton és Albon is megelőzte, így lett csak hatodik. A futam után felmerült: talán jobban járt volna, ha megpróbálkozik a versenyen mindenki által félt lágy gumival. Ez a keverék maradt már csak neki a hajrára, de meglett volna a kockázata a bevetésének, hiszen a piros Pirelli már egy időmérős kört sem igazán bírt ki, és a versenyből még 17 kör hátra volt, amikor bejött a biztonsági autó.

Frédéric Vasseur csapatfőnök igyekezett felmenteni a boxfalat Leclerc taktikája kapcsán. Kiemelte, akkor még nem tudhatták, hogy a biztonsági autó olyan sokáig marad a pályán, és jelezte, valójában Leclerc mondott nemet a kiállásra. „Utólag nyilvánvaló, hogy nyolc körig működött volna a lágy gumi, de még így is a határon lett volna. Charles maga döntött úgy, hogy a pályán marad, és ez helyes döntés volt” – fogalmazott a francia.

Charles Leclerc és Frédéric Vasseur (Fotó: XPB)

A csapat rádiózása ezzel szemben egy kicsit más képet mutat: Leclerc szinte könyörgött a kiállásért, annyira nem akart a használt gumin maradni az újraindításkor. Aztán lényegében kényszerből maradt mégis a pályán.

Leclerc: Kiállok.

Bryan Bozzi: Kint kell maradnunk. Nincs gumink, amivel a végéig tudnánk menni.

Leclerc: A lágy is jobb lesz ennél.

Bozzi: Tizenhét kör van még, Charles. Tizenhét kör a végéig.

Leclerc: Mennyi kört mentem a közepesen?

Bozzi: A közepesen tizenegy kört. Ezek a kemények…

Leclerc: Mondjátok, melyik legyen! Mondjátok, melyik a legjobb! Ez a mostani el van ***

Lewis Hamilton és Charles Leclerc (Fotó: Ferrari/Alberto Vimercati/DPPI)

Miközben Leclerc próbálta meggyőzni mérnökét, hogy ne hagyják kinn, Lewis Hamiltonnal egyből közölték, hogy ki kell állnia, amit a brit nem feltétlenül tartott jó ötletnek. A versenyző előbb megkérdezte, mennyi pozíciót fog veszíteni ezzel, majd amikor közölték, hogy hármat,  jelezte, ez túl sok megelőzendő autó.

Leclerc eközben tovább erősködött a lágy gumis ötlettel.

Leclerc: Van még egy lágyunk, nem?

Bozzi: Hamilton nem akar kiállni, csak hogy tudd.

Leclerc: Nem érdekel! Nem érdekel! Csak magunkról beszéljünk!

Bozzi: Szóval a lágyat akarod? Van egy új lágyunk. A lágyat akarod? Mondd meg most!

Leclerc: Ezek a gumik nem fognak újraindulni, szóval igen.

Charles Leclerc kiállása (Fotó: XPB)

Ezen a ponton Hamilton a boxba fordult, Leclerc pedig ezt látva a pályán maradt, majd méltatlankodott.

Leclerc: Miért? Nem álltam ki, Lewis állt ki. Nem fogok várni mögötte, hogy még több pozíciót veszítsek.

Bozzi: Rendben, most már kint kell maradnunk.

Leclerc: Ó, természetesen…

Leclerc végül két helyet vesztett a hajrában, Albont úgy kellett elengednie, mert a csapata félt, hogy a korábbi leterelős manőverért időbüntetést kap, amivel akár a pontzónából is kicsúszhatott volna. Ha Leclerc kereket cserél, eleve Hamilton mögött maradt volna, és az időveszteséggel további pozíciókat is bukhatott volna, vagyis utólag könnyen lehet, hogy még mindig a pályán maradással járt jobban.

Borítókép: Charles Leclerc és Lewis Hamilton (Fotó: Ferrari)

További tartalmak