Kiszolgáltatott helyzetbe került Charles Leclerc a múlt vasárnapi Emilia-Romagna Nagydíján azzal, hogy több ellenfelével ellentétben nem cserélt kereket az utolsó biztonsági autós fázis alatt. Miközben mögötte Alexander Albon és Lewis Hamilton is friss gumikat kapott, az ő kezét megkötötte, hogy a korai első kiállásával két kiállásos stratégiára állt, és mire jött a biztonsági autó, már elhasználta a versenyen rendelkezésére álló közepes, illetve kemény szetteket.
Leclerc-t az újraindítás után Hamilton és Albon is megelőzte, így lett csak hatodik. A futam után felmerült: talán jobban járt volna, ha megpróbálkozik a versenyen mindenki által félt lágy gumival. Ez a keverék maradt már csak neki a hajrára, de meglett volna a kockázata a bevetésének, hiszen a piros Pirelli már egy időmérős kört sem igazán bírt ki, és a versenyből még 17 kör hátra volt, amikor bejött a biztonsági autó.
Frédéric Vasseur csapatfőnök igyekezett felmenteni a boxfalat Leclerc taktikája kapcsán. Kiemelte, akkor még nem tudhatták, hogy a biztonsági autó olyan sokáig marad a pályán, és jelezte, valójában Leclerc mondott nemet a kiállásra. „Utólag nyilvánvaló, hogy nyolc körig működött volna a lágy gumi, de még így is a határon lett volna. Charles maga döntött úgy, hogy a pályán marad, és ez helyes döntés volt” – fogalmazott a francia.

A csapat rádiózása ezzel szemben egy kicsit más képet mutat: Leclerc szinte könyörgött a kiállásért, annyira nem akart a használt gumin maradni az újraindításkor. Aztán lényegében kényszerből maradt mégis a pályán.
Leclerc: Kiállok.
Bryan Bozzi: Kint kell maradnunk. Nincs gumink, amivel a végéig tudnánk menni.
Leclerc: A lágy is jobb lesz ennél.
Bozzi: Tizenhét kör van még, Charles. Tizenhét kör a végéig.
Leclerc: Mennyi kört mentem a közepesen?
Bozzi: A közepesen tizenegy kört. Ezek a kemények…
Leclerc: Mondjátok, melyik legyen! Mondjátok, melyik a legjobb! Ez a mostani el van ***

Miközben Leclerc próbálta meggyőzni mérnökét, hogy ne hagyják kinn, Lewis Hamiltonnal egyből közölték, hogy ki kell állnia, amit a brit nem feltétlenül tartott jó ötletnek. A versenyző előbb megkérdezte, mennyi pozíciót fog veszíteni ezzel, majd amikor közölték, hogy hármat, jelezte, ez túl sok megelőzendő autó.
Leclerc eközben tovább erősködött a lágy gumis ötlettel.
Leclerc: Van még egy lágyunk, nem?
Bozzi: Hamilton nem akar kiállni, csak hogy tudd.
Leclerc: Nem érdekel! Nem érdekel! Csak magunkról beszéljünk!
Bozzi: Szóval a lágyat akarod? Van egy új lágyunk. A lágyat akarod? Mondd meg most!
Leclerc: Ezek a gumik nem fognak újraindulni, szóval igen.

Ezen a ponton Hamilton a boxba fordult, Leclerc pedig ezt látva a pályán maradt, majd méltatlankodott.
Leclerc: Miért? Nem álltam ki, Lewis állt ki. Nem fogok várni mögötte, hogy még több pozíciót veszítsek.
Bozzi: Rendben, most már kint kell maradnunk.
Leclerc: Ó, természetesen…
Leclerc végül két helyet vesztett a hajrában, Albont úgy kellett elengednie, mert a csapata félt, hogy a korábbi leterelős manőverért időbüntetést kap, amivel akár a pontzónából is kicsúszhatott volna. Ha Leclerc kereket cserél, eleve Hamilton mögött maradt volna, és az időveszteséggel további pozíciókat is bukhatott volna, vagyis utólag könnyen lehet, hogy még mindig a pályán maradással járt jobban.