Max Verstappen Imolában megszerezte szezonbeli második győzelmét, és 22 pontra csökkentette a bajnoki ponthátrányát Oscar Piastrival szemben. Mindez szép előrelépés, de ennél is biztatóbb Red Bull-szempontból, ahogyan ezt a győzelmet aratták. Az autójuk a félresiklott péntek (az újításokkal még nem találták a helyes beállítást, és rosszul kezelték a gumikat) után szombatra összeállt az RB21-es, és bajnokuk hosszú idő után először az időmérőn és a versenyen is igazán elégedett volt a vezethetőségével.
Helmut Marko tanácsadó a német Sport.de-nek adott interjúban elismerte, egyelőre nem merik fordulatnak tekinteni az imolai hétvégéjüket.
„Ebben nem vagyunk biztosak, Imola a sok gyors kanyarjával kedvezett az autónknak. De jó hír, hogy egy év körbe-körbe járkálás után végre előrelépést tettünk a vezethetőség terén. Max azt mondta: »Elégedett vagyok az autóval.« Ezt már rég hallottuk tőle. Pénteken még nem így volt, de szombatra változtattunk a beállításokon, és akkor már pont olyan volt, amilyennek Max akarta. Ez tette lehetővé, hogy ilyen teljesítményt nyújtson a pályán”
– mondta az osztrák.
Kiemelte Verstappen rajt utáni előzését Oscar Piastri ellen, amivel bajnokuk megalapozta ezt a győzelmet. „Igazi világklasszis, hiszen elég csak belegondolni, hogy a versenyzőnek egy másodperce sincs döntést hozni. Piastri Russellt figyelte, és Max a közepes rajtja után már nem is volt az ellenfele. Piastri korábban fékezett, Max érezte ezt, és a legjobb döntést hozta azzal, hogy beszúrt, és a második kanyarban az ideális ívre került. Az a határozottság, amivel ezt megcsinálta, igazi világklasszissá teszi. Ilyesmire csak kevesen képesek.”

Norrisban bízva…
Abban egyelőre a Red Bull sem biztos, hogy a jó formájukat mennyiben köszönhették a fejlesztéseknek és a jobb beállításoknak, és mennyiben a pálya karakterének. Marko szerint az új csomag kétségkívül előrelépést jelent. „Nem lehet soha egyetlen elemre visszavezetni, inkább elemek összességére, amik együtt dolgoznak. Nem segít, ha a padlólemez működik, de közben nem mehetsz adott hasmagassággal. Sok mindennek össze kell állnia.”
Hogy a bajnoki címhez a mostani javulásuk elég lehet-e, az még kérdéses. Marko szerint ehhez további győzelmekre, további javulásra lesz szükség – valamint némi segítségre a McLarentől… „Mindenképpen szükség lesz öt-hat győzelemre, és a McLaren ellen nehéz lesz, mert bizonyították, hogy az autójuk minden pályán, minden gumitípuson, minden hőmérséklet mellett működik. Nálunk mindennek össze kell állnia és tökéletesen kell működnie ahhoz, hogy legyen esélyünk. De remélem, hogy most Lando Norris is újra nyerni fog, és a két mclarenes egymástól vesz el pontokat. Ezt ki kell használnunk” – emelte ki.
Marko szerint ez, vagyis ellenfelük házi párharca Verstappen kezére játszhat.
„Mi a két McLarennel küzdünk, ennélfogva nekünk nem számít, éppen melyikük a gyorsabb. Ez változik. Imolában alapvetően Lando Norris volt a gyorsabb. Számunkra ez természetesen előny. Nálunk világos, hogy Max az első számú, minden köré épül. A McLarennél eközben általában egyforma gyors a két versenyző. Minél többször váltogatják egymást, annál jobb nekünk.”
Arra jelen állás szerint nem számítanak, hogy e bajnoki csatába további versenyzők kapcsolódnak be. „Jelenleg nem. A Ferrari és a Mercedes is bevetett fejlesztéseket. A Ferrari az időmérőn gyenge volt, a versenyen jobb. De reálisan nézve körönként egy másodperccel elmaradtak Maxtól. A Mercedesnél fordítva volt: ők az időmérőn voltak erősek, főleg azért, mert kockáztattak a közepes gumival, a versenyen viszont sehol sem voltak, a gumikopásuk túl nagy volt. Amíg az ellenfeleink nem oldják meg a problémáikat, csak a McLaren lesz az ellenfelünk.”
„Nekünk hasonló problémáink voltak, csak nem ilyen mértékben. És Max képes túllépni ezeken a problémákon. Meglátjuk Barcelonában. Azon a versenyen eldől, lesz-e változás az erőviszonyokban” – utalt ezzel a Spanyol Nagydíjon életbe lépő szárnyszigorításokra.

Kármentés a triplahétvégén – hoz-e fordulatot Barcelona?
Hogy mit hoz a triplahétvége további két állomása, azt még a Red Bull sem tudja. Marko emlékeztetett rá, hogy Monaco tavaly is gyenge pályájuk volt. „Monacóban tavaly hatodikak lettünk. Ezeken az utcai pályákon sok a kerékvető, amit egy éve nem tudunk megoldani. Imolával nehéz lenne összehasonlítani. Meglátjuk, hogyan működik Monacóban. Imolával ellentétben ott nincsenek gyors kanyarok, csak lassúak, és sok múlik a kigyorsításokon.”
„Emellett láttuk már, hogy a különböző hőmérsékletek, gumikeverékek és pályatípusok hullámzóvá teszik a vezethetőséget, miközben a McLaren ezekre a tényezőkre sosem kell, hogy reagáljon, mert az autójuk mindenütt gyors. De ez nemcsak minket érint, hanem a Ferrarit és a Mercedest is, őket talán még erőteljesebben.”
Kiemelte, a rugalmas szárnyak miatti barcelonai szigorítás még változtathat az összképen.
„Számunkra döntőbb fontosságú lesz a barcelonai verseny, amikor jönnek az új szárnyszabályok. A hajlékonyságukat erősen korlátozni fogják, és akkor kapunk majd pontosabb képet. A triplahétvégén számunkra inkább a kármentés a feladat. Egy győzelemmel egészen jól kijöttünk belőle, és egy második győzelem igazán megnyugtatná az idegeinket”
– állapította meg Marko.
Ezen a hétvégén Monacóban eközben ugyancsak lesz változás: kötelezővé tették a legalább két kiállást a versenyen. A tanácsadó szerint csodát várni talán felesleges. „Ettől még nem fog felbomlani a kötelék. Monacóban a szűk boxutcák bizonyos kockázatot jelentenek. Ha mind a húsz autó egy biztonsági autós fázisban állna ki, az kihívás lenne. Ahhoz, hogy ezen dőljön el a verseny, pár további tényezőnek is össze kell jönnie” – fogalmazott.
Végül a kérdésre, Verstappen Monacóban is túljárhat-e Piastriék eszén úgy, mint az imolai rajt után, Marko elmondta: „Nem. Fogalmam sincs, ott hol lehetne ennyire korán fékezni… Max ellen mindenesetre nem fér bele a hiba. Monaco elsősorban arról szól, hogy hibába kell hajszolni az elöl lévőt. Piastri viszont van annyira érett, hogy ez ne történjen meg vele” – mondta a Red Bull tanácsadója.