Gúnyos humornak szánta Zak Brown McLaren-főnök, amikor Miamiban a kamera elé tette a „gumivíz” feliratú kulacsát, és Andrea Stella is jól elviccelődött azon Imolában, hogy a titkaikat fürkésző ellenfelek rossz dolgokra koncentrálnak, de úgy fest, hogy e csipkelődések mögött valós frusztráció állhatott.
Az Emilia-Romagna Nagydíja után derült ki, hogy a versenyhétvége előtt az FIA két új technikai direktívát is közzétett, melyek egyike a McLaren állítólagos titkát jelentő gumihűtés területét érintette. Miközben a csapat határozottan tagadja, hogy bármin változtatnia kellett ennek hatására, megy a találgatás arról, vajon a Red Bullnak mennyiben segíthetett be e direktíva az imolai sikerében.
Az említett direktívában az FIA tisztázza, hogy milyen anyagok és módszerek alkalmazását nem tekinti szabályosnak. E lépést a hírek szerint a Red Bull panaszai erőszakolták ki a szövetségből: a bikások az utóbbi hetekben többféle elmélettel és technikai megoldási lehetőséggel fordultak az FIA-hoz, kérve az állásfoglalásukat.
A The Race betekintést nyert az FIA által közzétett direktívába, ami elárulja, milyen elméletekkel állt elő a Red Bull a McLaren titokzatos gumihűtési módszere kapcsán. Egészen extrémnek tűnő kérdések és dizájnok is szóba kerültek a csapat és a szövetség kommunikációja során, így például a bizonyos gázok gumin belüli alkalmazását, valamint a kerékszerkezet hűtésének kérdését is érintették, de szóba került például, hogy a garázs hőmérsékletének szabályzásával lehet-e szabályosan manipulálni az autó hőmérsékletét.
Utóbbi kapcsán az FIA jelezte: a légkondicionáló berendezés használatát nem tilthatja be, ugyanakkor ha a rendszert a gumik hőmérsékletének szabályozására használják, azt nem tekintené megengedhetőnek.
Több technikai tervről is állást foglalt a szövetség, melyek mindegyike egy ölet a Red Bull részéről arra, hogy kordában tartsák a gumik hőmérsékletét.
Az itató vizétől a Peltier eszközig
A Red Bull több olyan módszer lehetőségét is felvetette, amiknél valamilyen módon folyadékot lehet juttatni a fékdobon belüli hűtőcsatornákba, hogy azokkal (akár amolyan elszigetelt tartályokba helyezve, akár különböző módszerekkel a rendszerbe szivárogtatva) szabályozni lehessen a fékektől érkező hő továbbítását a gumik felé.
Ennek megoldási lehetőségeként többféle variációt is taglaltak. Az egyiknél a borításba laminálva helyeznének el folyadékot, a másiknál a dob belsejében alakítanának ki kis tartályokat, melyekből a mozgás hatására szivárogtatnák a folyadékot a léghűtő csatornákba csövön keresztül, a harmadiknál egy mechanikai elemből juttatnák a borításba a folyadékot.
Az FIA valamennyi megoldást illegálisnak találná, mivel egyfelől a fékeket nem szabad folyadékkal hűteni, másfelől a kimondottan a gumik hőmérsékletének szabályozását szolgáló rendszerek használata is tilos.
A legextrémebb elképzelést az jelentette, amelynél a versenyző pilótafülkében lévő itató kulacsából juttatnának folyadékot a hátsó kerekekhez. Ennek alapja, hogy a szabályzatban nem írják elő, hogy a versenyző vizét csakis ivásra lehet használni. Az elképzelés szerint ezt a folyadékot csöveken keresztül közvetlenül a fékhűtő csatornákba juttatnák (akár véletlenszerű szivárogtatással). Az FIA jelezte, ezt a megoldást is szabályellenesnek tartaná.

Miközben a fékek folyadékkal történő hűtését az FIA határozottan szabályellenesnek ítélte, a Red Bull más jellegű módszerekről is érdeklődött náluk. Arról már mások is találgattak, hogy a McLaren úgynevezett fázisváltó anyagokat, vagyis bizonyos hőfokon felül szilárdból folyékonnyá alakuló anyagokat alkalmazhat a fékdobon belül. A Red Bull másfajta megközelítéssel állt elő: a termoelektromos hűtés lehetőségével.
Az FIA szabályzata az alakváltó anyagok használatát ugyan tiltja az elektronikus szenzoroknál, de kivételt képeznek az úgynevezett piezoelektromos anyagok. Az elgondolás szerint ezek használatával hűtenék a kerék borításán belül elhelyezett szenzort, ami viszont egyúttal magát a kereket is hűtené. A trükk ebben az lenne, hogy a hűtési módszer elsődleges célját a szenzorhűtés jelentené, és a másodlagos funkcióra lehet járulékos hatásként tekinteni.
Az FIA ennek kapcsán jelezte, egy ilyen megoldás alkalmazásával a mérést szolgáló eszköz hatással lenne a mért rendszerre is, és amennyiben ez a hatás jelentős lenne, akkor szabálytalannak tekintené.
A Red Bull felvetette a Peltier eszköz, vagyis egy feszültség által vezérelt hőszabályozó alkalmazását is, ami akár elnyelheti vagy sugározhatja a hőt. Az FIA erre a megoldásra már nem reagált egyértelműen elutasítón. Elismerték, hogy az ilyen anyag használatáról nem rendelkezik a jelenlegi technikai szabályzatuk, ugyanakkor nem hiszik, hogy a használata előnyös lenne. Jelezték viszont, hogy a 2026-os szabályzatban egyértelműen ki akarják zárni az alkalmazásának lehetőségét.
Hogy ez lehet a megoldás a McLaren trükkje mögött? Akárhogy is, az FIA Miami után egyértelművé tette, hogy az alapos átvizsgálása után teljességgel szabályosnak tartja a McLaren fékhűtését és kerekét, így a wokingiak joggal állíthatják, hogy semmin sem kellett változtatniuk azóta. De még ha így is van, amennyiben a Red Bull beletrafált e nagy lövöldözéssel, az lehetőséget kínálhat számára, hogy éljen bizonyos trükkök előnyével.
Imolában a Red Bull azon lepődött meg a legjobban, hogy jobb volt a gumikezelésük, mint a McLarené. Annyival jobb, hogy a futam elején Max Verstappent üldöző Oscar Piastrit ez korai kerékcserére ösztökélte, és ezzel a tévesnek bizonyult stratégiai útra rántotta. Hogy történt e fordulat a gumikezelés terén, annak kiderítéséhez viszont még várnunk kell pár versenyt.