A baleset a Nouvelle sikánban történt, amikor Gasly megpróbálta leelőzni a Red Bull versenyzőjét. A manőver azonban nem jött össze, a francia belerohant az előtte haladó rivális autójába, súlyosan megrongálva ezzel saját versenygépének első részét.
Bár a boxba még visszatért, ott feladta a futamot. Eközben Cunoda folytatta azt és a célig is eljutott. Az incidenst természetesen az FIA is kivizsgálta: ítéletük szerint Gasly volt a felelős az ütközésért, próbálkozása pedig „túl optimista.” Mégis „csak” megrovásban részesült, hiszen a telemetria alapján a hátsó kerekei blokkoltak – ez hatott a tempójára – Cunoda pedig folytatni tudta a viadalt.
Ami a versenyzőket illeti, ők nagyon nem értettek egyet a történtekkel kapcsolatban. Mindketten úgy érezték, a rivális volt a vétkes. „Juki hibázott az alagút előtt és így nagyon közel kerültem hozzá” – kezdte értékelését Gasly. „Addig minden körben a jobb oldalon fékezett.”

„De akkor, amikor közel voltam, a bal oldalra húzódott és ott kezdett fékezni. Én ekkor már elhatároztam, hogy mélyebbet fogok fékezni. Nem tudtam hová menni… ez nem az a pálya, ahol jobbra-balra táncolhatsz a féktávon. Nincs hely két autónak. Ha védekezel, az oké. De ne zárd le előbb a jobb, majd a bal oldalt is. Ez értelmetlen. Azt hittem, hagy helyet” – folytatta.
Cunoda csapatrádióján „idiótának” nevezte a korábbi csapattársat (akivel egyébként jó kapcsolatot ápol), ami Gaslyt egy kicsit sem bosszantotta fel. „Semmi baj. A pillanat hevében mondta. De nem értem, egy normál pályán sem mozdulhatsz így el. Megbeszéljük. Nem ez volt élete legjobb húzása.”
Amikor a japánt szembesítették Gasly nyilatkozatával, először gyorsan visszakérdezett: „Micsoda?” – majd leszögezte, ítélete szerint nem hibázott. „Őszintén, semmit sem csináltam rosszul. Ha újrafutnánk, ugyanezt tenném. Végig a falhoz közel vezettem. Tudtam, hogy előzni akar majd, de nem mozogtam a féktávon. Rejtély, mi történt. Nem emlékszem veszélyes manőverre, csak arra, hogy hátulról belém jött” – fogalmazott.
