Jelenlegi formájában utolsó szezonját teljesíti a Sauber a királykategóriában, 2026-tól ugyanis a svájci alakulat már az Audi gyári csapatként fog működni. A karikások debütálása – nem véletlenül – egybeesik egy komoly szabályváltozással, ami a motorokat is illeti.
Vagyis bár a „nulláról kell felépíteniük” projektjüket, annyi „előnyük” lehet, hogy a többieknek is jelentős változtatásokat kell végrehajtaniuk a jelenleg futó motorokon. Persze a Ferrari, a Mercedes és a Honda számára nagy segítség lesz az, hogy hosszú évek, évtizedek óta jelen vannak a királykategóriában.
Hogy nagy hátrányt kell ledolgozniuk és így várhatóan nem az ő erőforrásuk lesz rögtön a legjobb, arról a Sauber ügyvezetője, Mattia Binotto is őszintén beszélt. Majd egyértelművé tette, mindezt nem jelent egyet azzal, hogy hosszú távon nem érhetnek majd el komoly javulást.

„A motorok gyártása sokkal összetettebb és bonyolultabb, mint azt bárki el tudja képzelni a versenyek nézői közül. Ezt jól tudom, hiszen motormérnök voltam” – kezdte a szakember, aki hosszú évekig dolgozott a Ferrari erőforrás-részlegén majd volt az istálló csapatvezetője is. „Most azonban egy teljesen új és fejlett dologba vágunk, olyasmibe, amit korábban még nem csináltunk.”
„Bár a kiindulópont még mindig egy motor, komoly nehézségekkel fogunk találkozni. Át kell alakítanunk a motorkészítés kultúráját is, ami nem lesz egyszerű feladat. Magunkra koncentrálunk, és tudjuk, hogy 2026 nem az az év lesz, amikor a csúcsra jutunk” – emelte ki.
„Nem a mi motorunk lesz a legjobb, de az út, amire léptünk, helyes. Bízom benne. 2014-ben, amikor a hibrid-rendszer fontossá vált, a bajnokság elején tényleg egyfajta motorverseny zajlott, mert a Mercedes előnybe került. Hasonló helyzet most is kialakulhat és azok, akik lemaradtak, megpróbálnak majd felzárkózni” – tette hozzá.