A Crashgate néven elhíresült incidens az F1 1950 óta íródó történelmének egyik legsötétebb fejezete volt. A 2008-as szingapúri futam kapcsán egy évvel később kipattant botrány a Renault akkori vezetésének eltiltásához vezetett.
A csapatfőnök, Flavio Briatore elsőre örökös eltiltást kapott, Pat Symonds, a technikai igazgató pedig öt éveset. Az eltérés oka a döntnökök indoklása szerint az volt, hogy „Briatore minden bizonyíték ellenére tagadja a szabálysértésben való részvételt, míg Symonds elismerte, hogy részt vett abban.” Később egy francia bíróság mindkettejük büntetését mérsékelte.
Az eredeti ítéletet hatályon kívül helyezték és három évig tiltották el a két szakembert az F1-es szerepvállalástól. Miután ez lejárt, idővel mindketten visszatértek. Briatore jelenleg is aktív, az Alpine (a Renault csapatának jelenlegi neve) tanácsadójaként dolgozik.

Ami a szándékos ütközést illeti, Piquet állítja, Briatore azt mondta neki, „ha a megfelelő pillanatban okoz balesetet, az mindent megváltoztat” majd a futamon. Ez egyébként így is történt, a brazil ütközése remekül jött Fernando Alonsónak, aki egy jól időzített kiállással a mezőny élére került és meg is nyerte a szóban forgó viadalt.
Briatore viszont továbbra is kitart állítása mellett. A héten a Corriere della Serának adott interjút, amely során a 2008-as incidens is szóba került, az olasz pedig jelezte, nem utasította korábbi versenyzőjét arra, hogy vezesse autóját a falba.
„Soha nem is beszéltem vele. Engem nem is érdekel. Még akkor sem beszéltem vele sokat, amikor a versenyzőm volt” – fogalmazott, majd kiemelte, a francia bíróság ítéletét, ami hatályon kívül helyezte az eredeti ítéletet. „Eltörölték az FIA eltiltását és szimbolikus kártérítést ítélt meg nekem” – mondta. Egymillió eurót követelt és végül 15 ezret kapott.
