2009-ben Timo Glock helyetteseként debütált élesben a Forma–1-ben Kobajasi Kamui, aki addig csak tesztversenyző volt a japánoknál. A márka kivonulása ellenére is meg tudott ragadni a mezőnyben: a BMW/Sauber versenyzője lett. Velük ért el a legnagyobb sikerét: 2012-ben japánként állhatott dobogóra Szuzukában,. Az akkori versenyét a hajtűkanyaros merész, rendhagyó előzései tették emlékezetessé – őt pedig az ezek során mutatott bátorsága és agresszivitása népszerűvé.
2013-tól már a Caterhamnél versenyzett, majd 2014-ben elbúcsúzott a Forma–1-től Azóta a WEC-ben versenyzett és ért el nagy sikereket, ma pedig már csapatfőnök a Toyotánál.
Ez csak még váratlanabbá tette, hogy a múlt héten újra F1-es autóba ült. A Toyota a Haas partnere lett tavaly, és az együttműködésük részeként úgynevezett régi autós teszteket szerveznek, melyeken már több japán is lehetőséget kapott. Egy ilyen teszten vett most részt a 38 éves Kobajasi, aki a 2023-as Haast vihette pályára Franciaországban, Le Castellet-ben. A hírek szerint a Toyota akart lehetőséget biztosítani számára, hogy kipróbálja, milyen egy mai modern F1-es autó.
„Egy kis móka ezzel a bestiával tizenegy év után. Hálás vagyok a lehetőségért a Toyotának és a Haasnak! És nagy-nagy köszönet a nyakamnak, hogy ilyen erős volt” – írta Kobajasi a közösségi oldalán.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon