Hat verseny alatt két versenyzőt távolítottak el abból az ülésből, amiben nekivágott az idei Forma–1-es szezonnak. Liam Lawson csak két hétvégét kapott a Red Bulltól a lefokozása előtt, Jack Doohannek hat nagydíj jutott, aztán Franco Colapintót ültették a helyére. Bár Flavio Briatore zavarosan nyilatkozott erről, nem kizárt, hogy az argentinnak is kell még aggódnia az üléséért: a hivatalos közleményben azt írták, egyelőre 5 versenyt kapott.
Miközben 2025 a fiatalok és az újoncok éve a nagy vérfrissítésen átesett Forma–1-ben, úgy tűnik, a sorozat igen kegyetlenül is bánik a kezdőkkel, és nem ad nekik túl sok időt és lehetőséget a bizonyításra. Nagy rajtuk a nyomás – mondhatnánk. Fernando Alonso viszont nem ért egyet e megállapítással.

„Őszintén szólva én nem érzem úgy, hogy ma különösebben nagy lenne a nyomás. Átfogó felkészítést kapnak, a Forma–3-ban, a Forma–2-ben versenyeznek, minden pályát megismernek, szimulátoroznak, régi autós teszteket teljesítenek, és ennek köszönhetően nagyon felkészülten érkeznek meg a Forma–1-be”
– állapította meg a kétszeres világbajnok.
Alonso 24 éve, 2001-ben debütált az F1-ben, mindössze 19 évesen. Az újak helyzete emlékei szerint akkoriban sem volt egyszerű, ráadásul nem is olyan programok vezették őket a királykategóriáig, mint a mostani utánpótlást. „Amikor én 2001-ben bemutatkoztam, egy héttel előtte volt az üléspróbám a Minardinál, mert a csapat a csőd szélén állt, és valójában nem is utazhatott Melbourne-be. Aztán Paul Stoddart megvette a csapatot, és hétfő reggel utaztunk Melbourne-be. A nyomás ma egy kicsit más jellegű” – állapította meg a kétszeres világbajnok.
