A királykategória az előző években nemcsak a versenypályán, hanem azon kívül, a partneri és a szponzori megállapodások területén is komoly tempót diktált. A SponsorUnited független kutatása szerint a királykategória a 2024-es évben 2,04 milliárd dollárnyi szponzorációs bevételt termelt.
Ezzel több olyan rangos amerikai sportligát is megelőzött, amelyek korábban listavezetők voltak a szponzorpénzek tekintetében. A kutatás szerint 2024-ben az NBA, az MLB és az NHL is kevesebb szponzori bevételre taett szert és ebben a tekintetben már csak az NFL előzi meg a lista második helyére ugró Forma–1-es bajnokságot.
Csapatokra lebontva viszont az F1 az NFL-nél is jobban áll (értelemszerűen azért, mert a bajnokság kevesebb alakulattal fut), az istálló ugyanis átlagosan 6 millió dollárt kerestek, ami nyolcszoros annak az összegnek, ami az NFL csapatainak üti a markát.

„A vonzerő akkor változott meg, amikor a Liberty felvásárolta a bajnokságot. Bernie (Ecclestone) több mint 40 évig vezette a Forma–1-et, és naggyá is tette. De amikor gazdát cserélt, az új tulajdonosok új szintre emelték az amerikai sportok szórakoztatóipari megközelítésével” – tette hozzá.
„A vonzerő akkor változott meg, amikor a Liberty felvásárolta a bajnokságot. Bernie (Ecclestone) több mint 40 évig vezette a Forma–1-et, és naggyá is tette. De amikor gazdát cserélt, az új tulajdonosok új szintre emelték az amerikai sportok szórakoztatóipari megközelítésével” – tette hozzá.
A kutatás alapján, nem meglepő módon a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a McLaren termel legtöbb bevételt szponzorációs szempontból. Rámutattak arra is, hogy a szponzorációs szempontból jelenleg kiemelten aktívnak tűnő technológiai szektor több mint 500 millió dollárral járult hozzá a csapatok összbevételéhez.
A jelentés azt is feltárta, melyek a legdrágább szponzori felületek a Forma–1-es autókon. A légbeömlőn és az oldaldobozon található hirdetési helyek a nagyobb csapatok esetében 5 millió dollár fölötti értéket is képviselhetnek.
