A Spanyol Nagydíj utolsó köreiben történt koccanása után a Red Bull klasszisa egy büntetőpontra került az automatikus futameltiltástól, egységet pedig legkorábban az Osztrák Nagydíj után „veszít” majd, akkor jár le legközelebb két büntetőpontjának egyéves érvényessége.
Két hétvégét kell tehát megúsznia Verstappennek mindenféle vétség nélkül, ami egyáltalán nem tűnik lehetetlen feladatnak, egy-egy büntetőpont viszont apró figyelmetlenségek miatt is becsúszhat, mint például egy boxutcai gyorshajtás vagy egy-egy biztonsági autós fázis, vagy VSC-időszak alatt elkövetett kihágás. A címvédőnek és a Red Bullnak tehát nagyon oda kell figyelnie.
A büntetés kapujában felmerült, mennyire lesz szigorú az FIA és mekkora nyomást gyakorolhat rá a Liberty Media, akinek értelemszerűen „fájna” az egyik legnagyobb név elveszítése, főleg a Red Bull hazai futamán, Ausztriában, ahová egyébként általában rengeteg holland szurkoló is ellátogat – amennyiben Kanadában történik a vétség, Verstappennek ezt a futamot kell kihagynia.
A téma a Boxutca podcast legutóbbi adásában is felmerült, ahol az állandó vendég és szakértő, Zsoldos Barna megjegyezte, az FIA talán nem is akadályozná az eltiltást, őket ugyanis biztosan nem érintené olyan fájdalmasan egy nagy név távolmaradása, mint magát az F1-et.
Sőt, az elnök Mohammed binSzulajm, aki sokszor panaszkodott már arra, hogy a bevételek nagyját az F1 és a csapatok teszik zsebre, egy kicsit „oda is szúrhat” a másik félnek azzal, hogy hagyja a bírákat az eljárások szerint dolgozni. „Ha hivatalosan, nagyon szigorúan vesszük a helyzetet, akkor a sportfelügyelők kezében van a döntés, ami egy független testület” – kezdte érvelését.

„De mindenki tudja, hogy mindenkire lehet nyomást gyakorolni. Ha az elnök esetleg ezzel a módszerrel él, akkor megteheti. Viszont felteszem a kérdést, hogy vajon neki érdekében áll-e ezzel a módszerrel élni úgy, hogy ő évek óta azon panaszkodik, hogy a promoter, a kereskedelmi jogtulajdonos, a Liberty fölözi le az óriási pénzügyi hasznot az F1 népszerűségéből, az FIA, mint nonprofit szervezet, ebből ugye a töredékéhez jut, vagy semennyihez nem jut” – tette hozzá.
„Tehát nem feltétlenül vagyok benne biztos, hogy binSzulajmnak az az érdeke, hogy most a Liberty érdekének megfelelően Verstappent ne tiltsák el. Úgyhogy ha más nem is csinál, de mondjuk, nem szól oda a sportfelügyelőknek, hogy»figyu, most egy kicsit próbáljatok elnézőbbek lenni«, akkor abból kisülhet akár egy eltiltás is. Nem gondolom, hogy őt ez személy szerint és az FIA-t érzékenyen érintené” – emelte ki.
A podcast másik vendége, a hatszoros kamion Európa-bajnok, Kiss Norbert egyetért azzal, hogy a következő hetekben bármi megtörténhet. „A felügyelőtestületnek csak a szabályok értelmezése és azok alapján való büntetés kiszabása a feladatuk, és ezek a befolyásoló tényezők nem játszhatnak szerepet…Ezt nagyon sokszor elmondják, de azért nagyon sokszor látjuk azt, hogy fura dolgok történnek, vagy nehezen magyarázható dolgok történnek” – mondta.
A téma kapcsán Kiss kiemelte, Verstappennek és a Red Bullnak most valóban mindenre oda kell figyelnie. „Látjuk, hogy ezek az egy-egy pontok azért könnyen becsusszannak, tehát tényleg egy nagyon pici, apró hibából, egy ilyen levezető körös történetből tényleg, vagy egy virtuális safetycarból, bármiből könnyen összejön egy pont, és akkor könnyen bajba kerülhet Verstappen. Szóval ha ezt most el akarja kerülni, akkor nagyon oda kell, figyeljen a csapat is, és Verstappen is, hogy az egész ne történjen meg, és akkor ne legyen miről beszélni!”