Egy új korszak veszi kezdetét 2026-ban a Forma–1-ben, hiszen az autókra és a motorokra vonatkozó szabályok is gyökeresen megváltoznak. A sorozat kedden ismertette, milyen menetrend szerint szervezi a szabályrendszer első évét.
Ahogy az már korábban kiszivárgott, a szezon jövőre is Melbourne-ben, Ausztráliában indul. Az arabok ünnepe, a ramadán március közepéig tart, így a térség első versenyeit 2025-höz hasonlóan az ázsiai versenyek utánra tolták.
A szezon március 8-án rajtol az Ausztrál Nagydíjjal, és egészen december 6-áig tart, a záró helyszín most is Abu-Dzabi lesz. A programba most is 24 futam került, de változások lesznek. Noha a Kanadai Nagydíj időpontját előrébb hozták, hely így sem jutott Imolának, vagyis – ahogy várható volt –, az olasz pálya kiszorult a programból. Helyette két verseny lesz Spanyolországban, ahol Barcelona június közepén várja a mezőnyt, míg a debütáló Madrid szeptember 11-e és 13-a között.
Kanada dátumának módosításával a távol- és közel-keleti kirándulást egy észak-amerikai kiruccanás fogja követni, igaz, Miami és Kanada közé egy kéthetes üresjáratot iktattak be. Az európai szezon ezúttal Monacóban rajtol, egészen június 7-éig kell várnunk az első versenyre az Öreg kontinensen.
A szezon első fele az idei évhez hasonlóan a Magyar Nagydíjjal zárul majd. A Hungaroringre egy héttel korábban, július 24-e és 26-a között látogat az F1. Ezzel a megszokottnál korábban kezdődik a háromhetes nyári szünet, mely így korábban is ért véget: augusztus 23-án a Holland Nagydíj, a jövőre búcsúzó Zandvoort lesz az újrakezdés helyszíne.

Az európai szezon jövőre Madridban zárul. Az új városi pálya, melyet félig utcai, félig épített szakaszokon alakítanak ki, szeptember közepén mutatkozik be – azt követően ismét kelet felé kanyarodik a mezőny.
A program ezúttal is sűrűsödni fog az év hajrájában. Austin, Mexikóváros és Sao Paulo, majd Las Vegas, Loszail és Abu-Dzabi is triplahétvégét alkot majd, azaz 7 hét alatt 6 versenyt zavar le a sorozat.
Az F1 által kiadott első naptárverzióban két csillag szerepel. Madrid versenypályája még nem készült el, így nem is esett át az FIA hitelesítési eljárásán. A barcelonai versenynek eközben egyelőre nincs neve. A Spanyol Nagydíj elnevezést Madrid veszi át, a katalán szervezők egyelőre nem jelentették be, ők milyen néven rendezik meg a 2026-os eseményüket.

„2026-ban egy új korszak veszi kezdetét a Forma–1-ben, hiszen egy teljesen új szabályrendszer lép életbe, az autók és az erőforrások is megújulnak, és száz százalékig fenntartható üzemanyag fogja hajtani őket” – nyilatkozta Stefano Domenicali, a Forma–1 ügyvezető igazgatója.
„Izgatottan köszöntjük a versenynaptárban Madridot, valamint örömmel látjuk az olyan autógyártókat, mint az Audi, a Cadillac és a Ford. Ez egy felejthetetlen szezonnak ígérkezik, amiben újra huszonnégy elképesztő nemzetközi pálya szerepel, melyeken a világ legjobb versenyzői fogják űzni egymást és feszegetni a határokat, miközben hihetetlen kerék a kerék elleni versenyzéssel szolgálunk a szurkolóink millióinak világszerte.”
„Szeretnék köszönetet mondani minden szurkolónknak a szenvedélyes támogatásért, és az FIA-nak, a sok önkéntesnek, sportbírónak és hivatalos személynek, ahogy a promótereknek, partnereknek, szponzoroknak, rendező városoknak, helyi motorsportszövetségeknek is a támogatásukért és az elhivatottságukért, amivel létrejöhetett ennek az újabb történelmi Forma–1-es évnek a programja.”
Mohammed bin Szulajm, az FIA elnöke hozzátette: „A következő Forma–1-es világbajnoki kiírás egy jelentős új fejezete lesz a sportunknak. Egy új versennyel, új csapatokkal, és új gyártók érkezésével, miközben az innováció és a versengés egy új korszaka veszi kezdetét.”

„Öt kontinensen rendezett huszonnégy nagydíjjal ez a szezon tükrözi a mi közösségünk nemzetköziségét, miközben földrajzilag gördülékenyebbé is tettük a versenynaptárat, ami jelzi, hogy szeretnénk hatékonyabbá, fenntarthatóbbá tenni a bajnokságot.”
„Madrid debütálása, az olyan ikonikus márkák érkezése, mint az Audi, a Cadillac és a Ford, valamint az új generációs F1-es autók bevezetése, amiket száz százalékig fenntartható üzemanyag hajt, a versenyzés egy új, izgalmas korszakát vetíti előre.”
„Köszönet mindenkinek, akik részt vesznek ebben a hihetetlen szezonban, és megalkotnak egy olyan naptárat, ami minden szinten előrébb viszi a sportot! És köszönet a szurkolóknak is a szenvedélyességükért és a támogatásukért, amivel életben tartják a sportunk lelkét!”
A Forma–1 2026-os versenynaptára:
Időpont | Nagydíj | Helyszín | |
1. | március 6-8. | Ausztrál Nagydíj | Melbourne |
2. | március 13-15. | Kínai Nagydíj | Sanghaj |
3. | március 27-29. | Japán Nagydíj | Szuzuka |
4. | április 10-12. | Bahreini Nagydíj | Szahír |
5. | április 17-19. | Szaúd-arábiai Nagydíj | Dzsidda |
6. | május 1-3. | Miami Nagydíj | Miami |
7. | május 22-24. | Kanadai Nagydíj | Montreal |
8. | június 5-7. | Monacói Nagydíj | Monaco |
9. | június 12-14. | Barcelona* | Barcelona |
10. | június 26-28. | Osztrák Nagydíj | Spielberg |
11. | július 3-5. | Brit Nagydíj | Silverstone |
12. | július 17-19. | Belga Nagydíj | Spa-Francorchamps |
13. | július 24-26. | MAGYAR NAGYDÍJ | MOGYORÓD |
14. | augusztus 21-23. | Holland Nagydíj | Zandvoort |
15. | szeptember 4-6. | Olasz Nagydíj | Monza |
16. | szeptember 11-13. | Spanyol Nagydíj | Madrid* |
17. | szeptember 25-27. | Azeri Nagydíj | Baku |
18. | október 9-11. | Szingapúri Nagydíj | Szingapúr |
19. | október 23-25. | Amerikai Nagydíj | Austin |
20. | október 30-november 1. | Mexikói Nagydíj | Mexikóváros |
21. | november 6-8. | Sao Pauló-i Nagydíj | Sao Paulo |
22. | november 19-21. | Las Vegas-i Nagydíj | Las Vegas |
23. | november 27-29. | Katari Nagydíj | Loszail |
24. | december 4-6. | Abu-dzabi Nagydíj | Abu-Dzabi |
*A barcelonai verseny hivatalos nevét még nem ismertették; a madridi új versenypálya még az FIA jóváhagyására vár