Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Ki kellett volna zárni Verstappent Barcelonában? Az FIA hétvégi versenyzőbírója nem ért egyet

Ki kellett volna zárni Verstappent Barcelonában? Az FIA hétvégi versenyzőbírója nem ért egyet

Racing News 365
Ki kellett volna zárni a George Russellbe szándékosan belehajtó Max Verstappent a Spanyol Nagydíjon – mondták a kritikusok. Az FIA egyik aktív versenyzőbírója elmondta, miért nem ért egyet.

A barcelonai F1-es verseny után Max Verstappen George Russell-lel történt ütközése szolgáltatta a beszédtémát. Utólag a címvédő is elismerte, hogy a vitatott manőverének nem szabadott volna megtörténnie. Többek szerint Verstappen még olcsón megúszta a brittel történt szándékos ütközést azzal, hogy csak egy 10 másodperces időbüntetést kapott, valamint 3 büntetőpontot. A 2016-os világbajnok Nico Rosberg, majd a Verstappent előszeretettel bíráló korábbi FIA-bíró, Johnny Herbert úgy vélte, hogy egy ilyen sportszerűtlenségért a kizárás lett volna a jogos szankció.

Voltak, akik felemelgették Sebastian Vettel 2017-es bakui esetét, melynek során a biztonsági autós fázis alatt a német dühében hajtott bele Lewis Hamilton Mercedesébe, miután úgy érezte, hogy az szándékosan féktesztelte őt. Vettel akkoriban súlyosabb, 10 másodperces „stop and go” büntetést kapott, ami a versenyen kiszabott legszigorúbb időbüntetés volt, igaz, még egy másik időszakban.

Az FIA-bíróként dolgozó brit exversenyző, Derek Warwick védelmébe vette a barcelonai kollégáit, és jelezte, szerinte megfelelő ítélet született. „Meg tudom érteni, hogy Max dühös lett, hiszen úgy érezte, Charles keményen elbánt vele az egyenesben, és aztán George is. A csapat ezek után azt kérte, adja vissza a pozíciót, és ő nem érezte helyesnek ezt, és ez vezetett az ütközéshez.”

Derek Warwick (Fotó: XPB)

„Szerintem mindenki beláthatja, hogy amikor egy olyan versenyző, mint Max, ahhoz szokott, hogy nyer, nagyon nehezen szembesül vele, hogy minden ellene fordul, úgy, hogy papíron a három kiállással akár nyerhetett volna. És tudjuk, hogy ő egy győztes.”

„Szükség volt-e arra, amit tett az ötös kanyarban George Russell-lel? Egyáltalán nem. Megkapta érte a büntetést? Igen. Tíz másodpercet kapott és három büntetőpontot, amivel egy pontra került az eltiltástól.”

„Az emberek azzal jönnek, hogy Vettel tíz másodperces áthajtásos büntetést kapott Bakuban Lewis Hamilton ellen, de akkor szándékosan Lewisnak ment, míg most, ha megnézzük a videót, úgy tűnik nekem, hogy noha bevetődött, utána elfordult George-tól, csak vitte tovább a lendület George felé.”

„Nem mentegetem őt, és nem mondom azt, hogy helyes volt. Teljességgel helytelen volt, és az FIA joggal adott neki büntetést. Hogy szigorúbbat kellett volna? Szerintem végül is jól döntöttek. Sokan mondják, hogy el kellett volna tiltani, hogy példát statuáljanak a fiatal gokartosok előtt, és talán igazuk is van, de úgy érzem, a büntetés megfelelő volt.”

„Minden egyes esetet külön-külön kell vizsgálni. Szerintem nagyon is megkérdőjelezhető volt, és nem akarok ilyesmit látni” – állapította meg Warwick, aki ezen a hétvégén a Kanadai Nagydíjon fog versenyzőbíróként szolgálni az FIA bírói testületében.

Verstappennek muszáj lesz kerülnie a vele való találkozást: még egy büntetőpont, és eltiltják egy versenytől.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

További tartalmak