Több büntetőponttal távozott Max Verstappen a Spanyol Nagydíjról, mint ahány bajnoki ponttal. Azzal, hogy a hajrában belehajtott George Russell Mercedesébe, az 5.-ről a 10. helyre került, és a 10 másodperces időbüntetése mellé kapott 3 büntetőpontot, amivel már csak egy választja el az egyversenyes eltiltástól.
Verstappennek két büntetőpontja évül el június 30-án, addig 11 áll a neve mellett. Ez azt jelenti, hogy a következő két versenyen. Kanadában és Ausztriában nem szerezhet egy büntetőpontot sem, máskülönben lemarad egy nagydíjhétvégéről.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint egyszerűen megengedhetetlen lenne, ha bajnokuk a hétvégén Montrealban újabb pontot kapna, és azzal ki kéne hagynia az azt követő Osztrák Nagydíjat. Az ottani a holland szurkolók által egyik legjobban látogatott eseménye az évnek, ráadásul a Red Bull Ringen, vagyis a csapat saját pályáján rendezik…
„A következő két versenyhétvégén most semmilyen hibát nem szabad vétenie, és természetesen meg fogjuk mondani neki, hogy nem csinálhat semmi meggondolatlant. Katasztrófa lenne, ha Ausztriában nem indulhatna. De nem ebből indulunk ki, hiszen szó nincs arról, hogy Max minden hétvégén tesz valamit. Ausztria után aztán az első pontjai törlődni fognak”
– vázolta a helyzetet Marko a Speedweek oldalán vezetett rovatában.
Az osztrák szakember korábban elismerte, ők is hibának tartották, hogy Verstappen legutóbb engedett a dühének, és belehajtott Russellbe, a büntetését pedig jogosnak találták. Most mégis igyekezett védelmébe venni a címvédőt, és kiemelte, minden összejött neki ahhoz, hogy egy pillanatra elveszítse a fejét.

„Max ütközésénél a teljes képet kell nézni. Először is a kemény gumikat adtuk neki, noha nem akarta ezt. Aztán az első körben egyből jött az a megingás, amitől majdnem kirepült. A következő pillanatban Leclerc háromszázas tempónál oldalról ment bele. Ez teljesen rossz volt, és nagyon veszélyes is. Emiatt természetesen ingerültté vált. Végül jött még az eset Russell-lel, és Max, aki a legjobban ismeri a szabályt, azt mondta, hogy nem kell visszaadni a pozíciót. Ennek ellenére azt mondták neki, hogy muszáj, és ez már túl sok keserű pirula volt neki. Ehhez jött még, hogy Russell nem is éppen a legjobb barátja” – sorolta Marko, hány oka volt Verstappennek dühöngeni.
Hozzátette, a stratégiát a hajrában a Red Bull rontotta el azzal, hogy a friss kemény gumit tette fel Verstappen autójára. Szerinte helyette vagy a használt lágyat kellett volna felrakni, vagy kint kellett volna tartani a hollandot, hogy a régi gumikon próbáljon védekezni. Marko szerint mindkét esetben jobb lehetett volna a végkimenetel, mint így.