A spanyolországi fiaskóval 49 pontra nőtt Max Verstappen hátránya a bajnokságban Oscar Piastrival szemben, de már a második Lando Norris is egy győzelemnél (25 pont) nagyobb különbségre, 39 pontra van tőle. Csalódottságában a büntetést hozó barcelonai versenye után a négyszeres világbajnok megjegyezte, ő már eddig sem érezte úgy, hogy versenyben lenne az ötödik címéért, így nem igazán hatotta meg, hogy a George Russell elleni manőverével és az érte kapott 10 másodperccel értékes pontokat dobott el.
Mindez sokat elárul arról, milyennek látja a Red Bull versenyképességét. Esélye Barcelonában sem igazán volt a győzelemre a McLarenek ellen, és azt a bikások sem titkolták, hogy ennél többet, jobbat vártak azon a hétvégén.
Helmut Marko tanácsadó elismerte, a helyzetük kezd egyre nyugtalanítóbbá válni.
„Három egymást követő versenyhétvége után több mint a szezon harmada lement, és a sajnos a köztes mérleg nem felel meg az elképzeléseinknek. A nagy csalódás az volt, hogy a szigorított szárnytesztekkel sem kerültünk közelebb a McLarenhez. Ahogy előtte is, három-négy tizedmásodperc hiányzik. Reméltük, hogy Barcelonában felzárkózunk, de sajnos nem így lett”
– írta a Speedweek oldalán vezetett rovatában Marko, majd hozzátette, a szigorításnak inkább a McLaren mögött volt némi hatása. „A McLaren egyedül maradt az élen, a többiek viszont közelebb kerültek egymáshoz. A Mercedes és a Ferrari felzárkóztak ránk, és a középmezőny is előrébb került.”

A Red Bull titkon segítséget remélt az új szárnyaktól, de a jelek szerint nem kapta meg. Marko szerint most valami másnak kéne történnie ahhoz, hogy még legyen esélyük a bajnokságban, különben elúszik a remélt címvédés. „Szerencsére a két McLaren-versenyző egymást váltogatja az élen: egyszer Oscar Piastri van előnyben, másszor Lando Norris. És még van előttünk tizenöt verseny.”
„A negyvenkilenc pontos bajnoki hátrány ugyanakkor nagyon nagy lemaradás. És ha nem javulunk, akkor egy ponton elúszik a bajnoki esélyünk.”
„A konstruktőri bajnokságban már leírtuk a végső győzelmet, ott nincs már esélyünk. Ez a második versenyző miatt van, hiszen Cunoda Juki csak lassan lendül bele. Ahhoz, hogy megszerezzük az egyéni bajnoki címet, olyan autóra van szükségünk, ami minden pályán versenyképes, és nem csak bizonyos pályatípusokon. Ez a bajnoki címhez nem elég. A jelenlegi erős McLarennel szemben csak akkor lehet esélyed, ha mindent tökéletesen csinálsz. Van egy tökéletes versenyzőnk, de minden tényezőnek stimmelnie kell, a kerékcseréknek, a stratégiának, az autónak és a gumikopásnak.”

Kérdés, a problémáin egy éve felülemelkedni nem képes Red Bull a következő hetekben tud-e tenni bármit, ami fordulatot hozhat. „A megfelelő működési tartományba kell vinnünk az autót, és a megfelelő hőmérsékletre a gumikat. Talán csak egy kis módosításra van szükség” – reménykedett Marko. „Pénteken gyakran kezdünk rosszul a szabadedzéseken, és az időmérőig általában sikerül annyit javítanunk az autón, hogy dobogóra, akár a győzelemre is esélyessé válunk. Összességében a kiegyensúlyozottság hiányzik, ami a McLarennél megvan.”
Az osztrák előrebocsátotta: még nem jött el a feladás ideje, de ha a továbbiakban sem javul a helyzetük, kénytelenek lesznek teljesen átállni a jövő évi autó fejlesztésére. „Fáradhatatlanul dolgozunk ezért, és továbbra is kisebb módosításokkal készülünk, de semmi alapvetőt nem tervezünk. A múltban voltak nagy fejlesztéseink, például új oldaldobozok, padlólemez, de most inkább a részleteken dolgozunk. Fejlesztünk tovább, amíg él az esélyünk a bajnokságban. Utána teljes egészében a 2026-os projektre fogunk koncentrálni” – bocsátotta előre.