A montreali nyitóedzés alapján a Mercedes és George Russell is magabiztosan várhatta a harmadik gyakorlást, a másodikon ugyanis a brit úgy tudott az élen zárni, hogy a közepes keverékkel futotta leggyorsabb körét, míg a másodikként végző Lando Norris a lágyakkal.
A Kanadába listavezetőként érkező McLaren egyébként Norris második helye ellenére nem volt elégedett a péntekkel, és egyelőre az új fejlesztésekkel sem teljesen.
Nehezen indult a napja Charles Leclerc-nek és a Ferrarinak, miután a monacói az első edzésen összetörte autóját és ennek következtében a második gyakorlást is ki kellett hagynia. Szombaton viszont már pályára gurulhatott.
Az időjárás a harmadik edzésen is kellemes, kora nyári volt, ami továbbra is megnyugtató egy helyszínen, ahol sokszor láthattunk már esőkáoszt.
A gyakorlás, mondhatni a „szokásoknak megfelelően” lassan indult be, az első tíz perc végén csupán csak egy versenyzőnek, Franco Colapintónak volt mért köre, de a pályára is csak öten hajtottak még rajta kívül.

Colapinto után Leclerc és Oliver Bearman futott mért kört az első negyedóra végéhez közeledve, majd Esteban Ocon és Cunoda Juki is feliratkozott a tabellára.
Ezt követően aztán beindult az élet Montrealban, a pálya benépesedett és folyamatosan jöttek a gyors körök. A leggyorsabb húsz perc elteltével Leclerc volt, majd az Aston Martin kettőse jött Fernando Alonso, Lance Stroll sorrendben. Bearman volt a negyedik, Pierre Gasly az ötödik.
Harmincnyolc körrel az edzés leintése előtt aztán a bajnoki tabellát vezető Oscar Piastri került a figyelem középpontjába, aki az utolsó kanyarnál eltalálta a bajnokok falát.
A bal hátsó kerék – és gyaníthatóan a futómű is – megsérült, a pályán több törmelék is maradt, emiatt pedig gyorsan piros zászlós fázist hirdettek. Az ausztrálhoz hasonlóan egyébként Nico Hülkenberg is megcsúszott a pálya végén, megcsípve a „legendás” falat, ő azonban megúszta komolyabb autósérülés nélkül.
A sorrend ekkor Leclerc, Alonso, Lewis Hamilton, Stroll, Bearman volt az első ötben, majd Gasly, Norris, Piastri, Ocon és Colapinto jött még a tízben.
A zöld zászlós jelzés után a mezőnynek valamivel több, mint fél órája maradt a gyakorlásra a hétvége első éles eseménye, az időmérő előtt. Amint a pálya ismét benépesedett, Max Verstappen, Norris és Russell is gyorsult.

A legjobb kör a Mercedes versenyzőjéé volt, majd Norris, Leclerc és Verstappen jött. Ami a gumikat illeti, Russell és Verstappen érte el legjobbját a lágyakon, míg Norris és Lecerc a közepesen. Az ötödik helyre Alexander Albon jött fel a Williamsszel, jelezve, ismét ők lehetnek a középmezőny élén, igaz a lemaradása ezúttal már több mint fél másodperc volt.
Huszonegy perccel a leintés előtt, mondhatni a semmiből, a pénteken küszködő Hamilton állt az élre a Ferrarival a közepeseket használva. A hétszeres bajnok csak néhány pillanatig vezette a tabellát, Russell ugyanis tovább gyorsult – három tizeddel futott jobbat a korábbi csapattársnál a lágyakon.
A hajrára kanyarodva Norris állt az élre (ekkor már mindenki a lágyakat használta), másfél tizeddel túlszárnyalva Russell addigi legjobbját. Nála gyorsabb kört az utolsó percekben senki sem futott már, a második helyre viszont feljött a használt gumikon jó tempót diktáló Leclerc.
A monacói mindössze 78 ezreddel maradt el Norristól, miközben Russell lemaradása is minimális, 151 ezredes volt. Hamilton végzett negyedikként, Verstappen lett az ötödik, a középmezőny élére pedig Alonso állt az Aston Martinnal. Andrea Kimi Antonelli végzett hetedikként, a legjobb tízben pedig Piastri, Carlos Sainz és Albon volt még benn.
A hétvége programja a szombati csúcseseménnyel, az időmérővel folytatódik, ami magyar idő szerint 22 órakor startol. Az M4 Sport élőben közvetíti az időmérőt, a felvezető műsor pedig 21:30-kor indul.
A harmadik szabadedzés végeredménye: