A szezon tizedik nagydíjának 2025-ben először George Russell vágott neki az első, Max Verstappen pedig a második helyről…
…két héttel azután, hogy a Spanyol Nagydíj kaotikus hajrájának ők voltak a főszereplői és össze is akadtak a pályán, majd – az utóbbi egy évben már nem először – azon kívül is megtalálták egymást az interjúk során.
A második rajtsorból a bajnoki pontversenyt vezető Oscar Piastri startolt, valamint a Mercedes újonca, Andrea Kimi Antonelli, a harmadikból pedig két korábbi világbajnok, Lewis Hamilton és Fernando Alonso.
Lando Norris csak a hetedik helyről startolt, Charles Leclerc pedig csak a nyolcadikról, miután az abszolút leggyorsabb első szektort megcsúszás követte az időmérőn.
Az első tízből Alexander Albon valamint a szezon során először Franco Colapinto startolt, aki Cunoda Juki és Isack Hadjar büntetésével két helyet is nyert. A rajtrácson tizennyolc autó állt, miután Pierre Gasly és Liam Lawson a parc fermé szabályok megsértése miatt a boxból indult.

A rajt a várthoz képest meglehetősen „higgadt” volt, Russell és Verstappen is tartotta pozícióját és az első kanyarnál még Piastri is harmadikként fordult, Antonelli viszont rögtön utána leelőzte őt.
Komoly csatát Colapinto és Albon vívott a középmezőnyben, amit aztán Nico Hülkenberg használt ki, aki mindkét ellenfelet lehagyta és már ott is volt a pontzónában, a kilencedik helyen.
Verstappen az első körökben kitartóan „kapaszkodott” Russell mögött, hátránya nem esett az egy másodperces határ felé, vagyis DRS-távolságban tudta tartani magát. Antonelli és Piastri, majd Hamilton, Alonso, Norris és Leclerc eközben egyre messzebb került.
Russell a nyolcadik körben tudta „áttörni” az egy másodperces határt, vagyis ekkorra szorította ki a DRS-távolságon kívülre üldözőjét. És eközben Antonelli egyre közelebb került Verstappenhez.
A tizenkettedik körben Norris és Alonso került a figyelem középpontjába, amikor a spanyol egy kisebb megtorpanását az ellenfél azonnal kihasználta és átvette a hatodik helyet. Egy körrel később, a hátsó egyenesben Antonelli is támadta Verstappent, a holland azonban épp kihajtott az első kerékcserére, így a csata elmaradt.

Russell azonnal reagált Verstappen kiállására, majd újabb egy kör elteltével Antonelli is kiállt, miközben a kemény keveréken kezdő Norris Hamiltont is leelőzte (aki ezt követően gyorsan ki is hajtott saját kerékcseréjére).
Miután Piastri is sort kerített saját kiállására, Norris került a mezőny élére, aki hosszabb első etappal tervezett, akárcsak a második helyre lépő Leclerc.
Russell és Verstappen kettőse a huszonötödik körben érte utol Leclerc-t, a frissebb gumikon pedig a huszonhetedikben le is előzte őt, majd a Ferrari versenyzője is kihagyott a boxba, hogy teljesítse az első cserét. A huszonkilencedikben Norris is kiállt, Russell tehát „visszaszerezte” a vezetést.
Norris és Leclerc kettősének kifizetődő volt a hosszú első etapos taktika, a cserék után ugyanis az ötödik és a hatodik helyen álltak és frissebb gumikkal támadhattak.

Miután újra az élre került, Russell „szépen csendben” elkezdte növelni előnyét Verstappennel szemben, ami néhány kör alatt kettő és félről ötre nőtt, miközben a hollandhoz ismét közelebb került Antonelli és az őt követő Piastri is.
Mire azonban Antonelli utolérte volna, Verstappen ismét kiállt – vagyis az újabb „sornyi” kerékcserét is ő nyitotta. Antonelli cseréje után ezúttal sokkal szorosabb volt a csata, az olasz ugyanis Verstappen mellé érkezett a pályára, akinek harcolnia kellett a második helyezés megtartásáért.
A kerékcserék után egy roppant izgalmas felállás alakult ki a hajrája, az első Russell és az ötödik Norris között ugyanis mindössze hat másodperc volt, miközben Leclerc friss közepeseken (az ellenfelek mind a keményeken mentek az utolsó etapban) próbált felzárkózni.
Először Piastri próbálkozott a manőverezéssel az ötvenötödik körben, de Antonelli védte a dobogós pozíciót. A következő támadást Norris indította a csapattárs ellen, előzni azonban ő sem tudott.

Az utolsó körökre Russell és Verstappen megnyugtatóbb előnyre tett szert, a harmadik, negyedik és ötödik helyezett között viszont továbbra is minimális volt az eltérés, a hatvanhetedik körben pedig jött a dráma!
Norris egy hosszú test-test elleni csata után, a célegyenesben (majdnem ugyanott, egy majdnem ugyanolyan incidens során, mint a szintén McLaren-csapattársak, Hamilton és Jenson Button 2011-ben) eltalálta márkatársát, autója megsérült és fel kellett adnia a versenyt. A brit azonnal elismerte hibáját és még a csapatrádión elnézést kért…
Az incidens után, mivel Norris autója a célegyenesben rekedt, pályára küldték a biztonsági autót, ezzel pedig a verseny gyakorlatilag véget is ért – a mezőny az SC mögött futott célba.
Az élen Russell, aki tehát megszerezte saját és a Mercedes idei első futamgyőzelmét, másodikként Verstappen, harmadikként pedig Antonelli, majd Piastri, aki Verstappenhez hasonlóan bajnoki pontok tekintetében „nagyot nyert” Norris kiesésével.
Leclerc lett az ötödik, Hamilton a hatodik, a középmezőny „saját versenyét” pedig Alonso „nyerte”. Pontot Hülkenberg, Esteban Ocon és Carlos Sainz gyűjtött még a versenyen.
A Kanadai Nagydíj végeredménye: